اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر طرح داناب خراسان جنوبی خبر داد

شرکت 34 هزار دانش‌آموز خراسان جنوبی در طرح داناب

خبرگزاری فارس: دبیر دبیرخانه استانی طرح داناب خراسان جنوبی از شرکت تعداد 34 هزار دانش‌آموز مقطع راهنمایی این استان در طرح داناب خبر داد.

شرکت 34 هزار دانش‌آموز خراسان جنوبی در طرح داناب

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، هدی موسی‌زاده عصر امروز در برنامه اختتامیه طرح ملی دانش‌آموزی نجات آب "داناب" خراسان جنوبی اظهار کرد: محدودیت‌های آبی، بحران شدید منابع آبی و کمبود شدید میزان آگاهی مردم نسبت به نعمت آب سبب شده تا طرح ملی دانش‌آموزی نجات آب در سطح کشور اجرایی شود.

وی ادامه داد: تبیین ارزش معنوی و اقتصادی آب یکی دیگر از اهداف اجرای این طرح به شمار می‌رود.

دبیر دبیرخانه استانی طرح داناب خراسان جنوبی با بیان اینکه بیش از 90 درصد آب در بخش کشاورزی مصرف می‌شود، تصریح کرد: هنوز در کشورمان کشاورزی مدرن و صنعتی به نحو مطلوبی انجام نشده و کشاورزی‌های سنتی نیز سبب هدر رفت فراوان آب می‌شود که باید روش‌های نوین آبیاری و کشاورزی را جایگزین روش‌های قدیمی کنیم.

 

*شرکت 3 میلیون دانش‌آموز در طرح داناب در سال گذشته تحصیلی

موسی‌زاده افزود: طرح داناب طی سال گذشته تحصیلی در پنج استان فارس، یزد، گلستان، همدان و آذربایجان غربی اجرایی شد.

وی اضافه کرد: دانش‌آموزان قشری پرسش‌گر، آینده‌ساز، فرهنگ‌پذیر و تاثیرگذار در جامعه هستند و از طرفی قشری خوب به منظور مورد خطاب قرار گرفتن محسوب می‌شوند و به همین دلایل اجرای طرح داناب برای این قشر انتخاب شد.

دبیر دبیرخانه استانی طرح داناب خراسان جنوبی اظهار کرد: در سال تحصیلی 90-91

تعداد 26 استان کشور طرح داناب را اجرایی کردند که بیش از 3 میلیون دانش‌آموز مقطع راهنمایی در این طرح شرکت کردند.

موسی‌زاده یادآور شد: نظام شش‌گانه طرح داناب شامل نظام آموزشی، مشارکتی، ارتباطی، رسانه‌ای، انگیزشی، ارزیابی و ارزشیابی است.

 

*انتخاب یک‌هزار ناجی آب در خراسان جنوبی

وی با اشاره به اینکه طرح داناب در خراسان جنوبی از زمستان سال 90 با امضای تفاهم‌نامه همکاری میان مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای و مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی افتتاح و در 10 ناحیه استان آغاز شد، گفت: 340 معلم رابط و 34 هزار دانش‌آموز در این طرح شرکت کردند.

دبیر دبیرخانه استانی طرح داناب خراسان جنوبی از انتخاب تعداد یک‌هزار دانش‌آموز به عنوان ناجیان آب در استان خبر داد و افزود: برای دانش‌آموزان شرکت‌کننده در این طرح در 10 رشته مسابقات متنوعی برگزار شده است.

موسی‌ِزاده تصریح کرد: در بخش مسابقات این طرح بیشترین شرکت‌کنندگان را شهرستان‌های بیرجند و سرایان داشتند و بیشترین رشته‌های مورد استقبال دانش‌آموزان نیز نقاشی و روزنامه‌‌دیواری بوده است.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول