اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی مطرح کرد

افزایش بازدهی آبیاری با احداث شبکه‌های بهبود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی گفت: با احداث و توسعه شبکه‌های بهبود در حوزه دریاچه ارومیه، بازدهی آبیاری در اطراف این دریاچه افزایش می‌یابد.

افزایش بازدهی آبیاری با احداث شبکه‌های بهبود

نقی کریمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به مزیت این اقدامات، تصریح کرد: بر این اساس راندمان مصرف از 29 درصد به 54 درصد خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی با تاکید بر استفاده اصولی از منابع آب موجود به ویژه منابع آب موجود در اطراف دریاچه ارومیه، افزود: با استفاده اصولی از منابع آب و بهبود راندمان آبیاری در بخش کشاورزی به نکات مثبتی در این زمینه خواهیم رسید.

وی با اشاره به احداث سد مخزنی اشنویه، افزود: سد مخزنی اشنویه در جنوب استان آذربایجان‌غربی در محدوده شهرستان نقده و اشنویه و در ابتدای ورودی رودخانه گدار به دشت اشنویه واقع شده و از رودخانه کانی‌رش تغذیه می‌‌کند.

کریمی با اشاره به اهداف احداث این سد، خاطرنشان کرد: این سد با هدف تأمین سالیانه 137 میلیون مترمکعب آب کشاورزی دشت نقده و اشنویه و کنترل سیلاب در این منطقه احداث شده است.

وی با بیان اینکه این سد از نوع خاکی با پوسته آبرفتی و هسته رسی است، ارتفاع سد از بستر رودخانه را 5/44 متر و ارتفاع سد از پی 1/46 متر عنوان کرد و اظهار داشت: طول تاج سد 489 متر، عرض تاج سد 10 متر و حداکثر عرض در پی آن 225 متر است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی اعلام کرد: حجم آب تنظیمی این سد 137 میلیون مترمکعب در سال بوده و حجم کل مخزن آن 127 میلیون مترمکعب است.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول