اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های آذربایجان‌غربی:

تردد کامیون‌های ترانزیتی از آذربایجان‌غربی افزایش یافته است

خبرگزاری فارس: مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های آذربایجان‌غربی گفت: در سال‌های اخیر امکان تردد کامیون‌های ترانزیتی از آذربایجان‌غربی افزایش یافته است.

تردد کامیون‌های ترانزیتی از آذربایجان‌غربی افزایش یافته است

بابک طالبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: در سیاست‌های اقتصادی اداره‌کل حمل و نقل و پایانه‌های آذربایجان‌غربی یکی از موارد مهم در ایجاد اشتغال و درآمد به استفاده از امکانات بالقوه جغرافیایی استان در همسایگی با چند کشور به عنوان یک مزیت در تجارت منطقه‌ای تاکید شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به توسعه زیرساخت‌های لازم و ایجاد نیازهای سخت‌افزاری برای بالفعل‌شدن این مزیت امکان تردد کامیون‌های ترانزیتی از آذربایجان‌غربی افزایش یافته است.

طالبی افزود: با استناد به نظریه‌های بین‌المللی مبنی بر ایجاد یک شغل پایدار با تردد هر 5/2 کامیون ترانزیتی به کشور، می‌توان نقش اقدامات این اداره‌کل در راستای توسعه بسترهای عبور و مرور ناوگان‌های ترانزیتی را به روشنی درک کرد.

وی در ادامه با اشاره به مبادی رسمی موجود در استان، خاطرنشان کرد: مرز تمرچین در شهرستان پیرانشهر یکی از مهم‌ترین مرزهای استان است که در مرز ایران و عراق قرار دارد.

طالبی گفت: این مرز حدود 200 کیلومتر مرز خاکی مشترک دارد که می‌تواند ظرفیت خوبی در این زمینه باشد.

وی اظهار داشت: سال جاری جهش‌های قابل توجهی در زمینه ساخت و توسعه این پایانه مرزی و ارتقای کیفی خدمات در آن با صرف 67 میلیارد ریال انجام شده است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های آذربایجان‌غربی تصریح کرد: مجموع این اقدامات بر اثربخشی استان و ارتقای کیفی خدمات در این مبادی تأثیر به سزایی داشته به طوری که آذربایجان‌غربی را به یکی از مهم‌ترین قطب‌های ترانزیت کشور مبدل کرده است.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول