اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن مازندران:

نیمی از معادن مازندران مسئول فنی ندارند

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان نظام مهندسی معدن مازندران تعداد واحدهای معدنی فعال این استان را 154 مورد اعلام کرد و گفت: حدود نیمی از آنها دارای مسئولان فنی نیستند.

نیمی از معادن مازندران  مسئول فنی ندارند

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، خسرو فعالیان ظهر امروز در نشست هم اندیشی فعالان معدنی مازندران با حضور معاون معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، اظهار داشت: مشکل فعالیت پاره وقت مسئولان فنی، فرسودگی تجهیزات، نقدینگی، معارضان محلی، بازار فروش محصولات خام فرآوری شده، حساسیت سازمان‌های محیط زیست و منابع طبیعی نسبت به برداشت معادن استان را از معضلات اساسی این حوزه است.

وی تصریح کرد: در هیچ کجای دنیا با یک گواهی اکتشاف و مجوز طرح، معدن قابلیت بهره‌برداری پیدا نمی‌کند در صورتی‌ که در کشور ما با کمترین هزینه، بهره‌بردار گواهی کشف و مجوزهای لازم را دریافت می‌کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران هدف از برگزاری این نشست را تبادل نظر، حمایت، بررسی و حل معضلات و مشکلات معدن داران استان اعلام کرد.

مرتضی هاشم‌پور بر بهره‌برداری بیشتر از معادن استان به دلیل قابلیت‌های بالای معدنی استان را مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: این نشست به دنبال جلسه‌ای بوده که در استانداری مازندران تشکیل شد که امیدواریم نتایج خوبی از این هم اندیشی حاصل شود.

رئیس انجمن معدن خانه صنعت و معدن  تجارت مازندران نیز رشد صنعت را مستلزم فعال شدن معادن خواند و تصریح کرد: اگر معدن‌کاران داخلی مواد خام و فرآوری شده معدنی تولید نکنند، آن وقت مواد اولیه صنعت از خارج کشور با هزینه گزاف و مشکلات آن چنانی باید وارد شود و در صورت عدم واردات فعالیت آن بخش از صنعت، متوقف می‌شود.

نصرالله صدرزاده بیان داشت: اقلیم استان موجب ایجاد دیدگاه‌های منفی در مردم به ویژه مسئولان شده که انتظار ما این است با دید بازتر و سعه صدر نسبت به فعالیت معدنی داشته باشند تا زمینه رشد، ترقی و اشتغال معدنی در استان‌های شمالی به ویژه مازندران فراهم شود.

به گزارش فارس در ادامه اعضای هیئت مدیره انجمن معدن، سازمان نظام مهندسی معدن نظرها و دیدگاه‌های خود را مطرح کردند آنان همراهی نکردن اداره کل منابع طبیعی استان، ممانعت‌های معارضان محلی، کمبود منابع مالی، ذهنیت‌های منفی بعضی مدیران، فقدان طرح امایش معدنی، واردات بی‌رویه برخی از مواد و فرآورده‌های معدنی از جمله زغال حرارتی، بازنگری محدوده‌های معدنی در قانون معادن، موافقت با استمهال یک‌ساله تسهیلات پرداختی از سوی بانک صنعت و معدن، بخشودگی جرائم حقوق دولتیرا از مشکلات اصلی معدن کاران استان مازندران بر شمردند.

انتهای پیام/ی20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول