اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اداری سلمانشهر مازندران:

بخشی از اعتبارات طرح‌های مهر ماندگار مازندران تزریق شد

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اداری سلمانشهر مازندران گفت: بخشی از اعتبارات طرح‌های مهر ماندگار در مازندران تزریق شد.

بخشی از اعتبارات طرح‌های مهر ماندگار مازندران تزریق شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سلمانشهر مازندران، جلسه شورای اداری سلمانشهر پیش‌ازظهر امروز با حضور امام جمعه و مسئولان این بخش برگزار شد.

رئیس شورای اداری سلمانشهر مازندران در این جلسه اظهار داشت: همه مدیران باید برنامه و طرح عملیاتی داشته باشند و در پایان سال نیز در این زمینه ارزیابی از عملکردها صورت می‌گیرد.

شمسعلی نورمحمدی با اشاره به سیر تحولات و توسعه کشور افزود: یکی از مهم‌‌ترین گفتمان‌های پایدار کشور توسعه و پیشرفت در علم و فناوری است و ما باید علاوه بر رویکرد علم و فناوری برای بومی‌سازی این علوم نیز تلاش کنیم.

وی با اشاره به رشد و توسعه‌ خوب و شتاب منطقی آن در کشور در سایه‌ نظام اسلامی و دولت مکتبی صورت گرفته است، گفت: ما با تکیه بر خداوند و ولایت فقیه و پشتوانه مدیران کارآمد در حال فتح سکوهای ترقی در مسیر رشد و شکوفایی کشور هستیم.

نورمحمدی با خطاب قراردادن مدیران دستگاه‌های اجرایی و اشاره به منویات پیام مقام معظم رهبری تاکید کرد: مدیران باید با هماهنگی‌های لازم و تعامل مثبت برای حل مشکلات و رفع موانع از ارائه‌ خدمت شایسته‌تر به مردم تمامی توان خود را صرف کنند.

رئیس شورای اداری سلمانشهر مازندران در بخش دیگری از این نشست ادامه داد: سلمانشهر از نظر گردشگری حائز اهمیت است و از شهرداران دو شهر سلمانشهر و کلارآباد و همچنین دهیاران می‌خواهیم تا در زیباسازی این منطقه همانند گذشته همت و تلاش خویش را مصروف دارند تا این بخش بتواند از این رهاورد نیز در رشد اقتصاد و فرهنگ منطقه بهره‌گیری کند.

وی خاطرنشان کرد: جایگاه اراضی جلگه‌ای و جنگلی بخش سلمانشهر به عنوان یک سرمایه ملی برای رشد و توسعه و بهره‌برداری اصولی واگذار شده‌اند و از منابع  طبیعی می‌خواهیم به نحوی به این عرصه و بهر‌ه‌وری از آنها ورود پیدا کنند تا این املاک که به صورت 99 ساله واگذار شده‌اند وارد چرخه‌ کار اصولی، اقتصادی و تولید در رشد و توسعه شود.

رئیس شورای اداری سلمانشهر مازندران افزود: در بحث بانک‌ها نیز ما باید بدانیم چه میزان از سرمایه‌های موجود در آنها در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری صرف حمایت از تولید، کار و سرمایه‌ی منطقه شده است.

این مسئول با اشاره به شعار کاری بخشداری سلمانشهر مبنی بر «خدمت‌رسانی باید با سرعت مسیر خود را طی کند»، تصریح کرد: اقدامات و پیگیری‌ها از سوی مسئولان باید به نحوی باشد تا مردم تغییرات و رسیدگی به امورشان را لمس کنند.

نورمحمدی گفت: تاکنون حدود 65 درصد از اعتبارات تخصیص یافته و امیدواریم با همت و طرح و برنامه‌ها و پیگیری‌های مدیران باقی آن نیز جذب شوند.

رئیس شورای اداری سلمانشهر مازندران درباره طرح‌های مهر ماندگار نیز اضافه کرد: از جمله دغدغه‌های دولتمردان طرح‌هایی است که نیمه‌تمام بر زمین مانده‌اند که باید در قالب طرح‌های مهر ماندگار به سرانجام رسند.

وی تاکید کرد: در این راستا اعتبار کافی در استان تزریق شده بنابراین مدیران مجدانه پیگیر باشند که در این راستا نیز پروژه احداث پل جیسای دانیال که سال‌هاست بر اثر سیل تخریب شده بود وارد فاز اجرای عملیات ساخت شده است.

نورمحمدی افزود: عملیات احداث کنارگذر شهر سلمانشهر  نیز آغاز شده است که طول تقریبی آن چهار کیلومتر و اعتبار آن 2 میلیارد تومان است که حد فاصل ورودی سی سرا در شرق شهر تا ورودی اصلی تازه آباد در غرب سلمانشهر امتداد می‌یابد و دستگاه اجرایی آن نیز شهرداری است که روند احداث آن منطقی و معقول است.

وی ابراز امیدواری کرد تا پایان سال به بهره‌‌برداری خواهد رسید که عمده مشکلات ترافیکی این شهر را برطرف خواهد کرد.

رئیس شورای اداری سلمانشهر مازندران در این جلسه تذکراتی نیز به مدیران داد که از جمله‌ آنها تلاش بیشتر شهرداران و دهیاران برای ایجاد امکان بهتر بهره‌گیری از اکوتوریسم، برقراری تناسب در نمای شهری و ساخت و سازها با محیط طبیعی در مقوله‌ی افزایش جاذبه‌ گردشگری، پیگیری احداث یک میدان میوه و تره‌بار از دو شهرداری در یک مشارکت مشترک،‌ رفع سدهای معابر شهری، ساماندهی محل تجمع کارگران و متکدیان، اهتمام در ساخت پارکینگ‌های عمومی و شهری و درخواست از اداره صنعت، معدن، تجارت در تداوم بازرسی‌های سیستماتیک در بحث کنترل قیمت‌ها و برخورد با متخلفان... بود.

نورمحمدی در پایان از حضور و اقدام به موقع مسئولان بخش در جریان زلزله‌ اخیر تقدیر کرد، اما آنرا کافی نداست و اذعان داشت: ما باید در بحث مدیریت بحران علاوه بر آمادگی کامل به لحاظ نرم افزاری و سخت افزاری تقویت شویم زیرا این واقعه یک هشدار بود.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول