اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله یزدی در دیدار با استاندار قم خواستار شد

توجه جدی به بعد زیارتی و فرهنگی در برنامه‌ریزی برای قم

خبرگزاری فارس: رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه قم خاستگاه نهضت عظیم انقلاب اسلامی است گفت: برنامه‌ریزی‌ها برای قم باید با محوریت بعد زیارتی و فرهنگی آن صورت گیرد.

توجه جدی به بعد زیارتی و فرهنگی در برنامه‌ریزی برای قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم، آیت‌الله محمد یزدی در دیدار با استاندار قم با اشاره به جایگاه قم در عرصه‌های ملی و جهانی اظهار کرد: در طول تاریخ، وجود مضجع شریف دخت امام موسی کاظم(ع) در قم، شکوه و آبروی ویژه‌ای به این سرزمین مقدس داده است.

وی افزود: اگر چه قم در زمینه‌های مختلف علمی، دانشگاهی، صنعتی، کشاورزی و... از مزیت‌های خوبی برخوردار است، اما شأن و جایگاه ممتاز قم نشأت گرفته از وجود پر خیر و برکت آن بزرگوار، مسجد مقدس جمکران، امامزادگان متبرکه و مراجع عظام و بزرگان دین است.

رئیس دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌ها برای قم باید با محوریت بعد زیارتی و فرهنگی آن صورت گیرد گفت: قم خاستگاه نهضت عظیم انقلاب اسلامی، پایگاه مراجع معظم تقلید و مرکز بزرگ‌ترین حوزه علمیه جهان تشیع محسوب شده و برنامه‌ریزی‌های اجرایی برای توسعه و عمران آن نیز باید متناسب با چنین جایگاهی باشد.

آیت‌الله یزدی با اشاره به زائرپذیری قم در ایام مختلف سال و مناسبت‌های خاص نظیر نیمه شعبان، بر لزوم تدبیر و اهتمام جدی در زمینه تأمین زیرساخت‌های خدماتی رفاهی و تسهیل زمینه‌های خدمات‌رسانی شایسته به زوار و مجاورین حرم کریمه اهل بیت سلام الله علیها تاکید کرد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان ضمن تقدیر از مجموعه تلاش‌ها و اقدامات صورت گرفته برای توسعه و عمران قم، برای مسئولان استان آرزوی توفیق کرد.

انتهای پیام/و30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول