اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس فراکسیون زنان مجلس تاکید کرد

لزوم بهره‌مندی از تمام توان بانوان در مدیریت کلان کشور

خبرگزاری فارس: رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی گفت: بانوان ایرانی دارای توان علمی و کارشناسی بسیار بالایی هستند که باید در مدیریت کلان کشور از این ظرفیت به درستی استفاده کرد.

لزوم بهره‌مندی از تمام توان بانوان در مدیریت کلان کشور

فاطمه رهبر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اسلامشهر اظهار داشت: اسلام هیچ تفاوت عجیب و غیرمنطقی میان زنان و مردان قائل نبود و در بسیاری از موارد، حمایت بیشتری نیز از زنان در دین مبین اسلام اعمال می‌شود.

وی تصریح کرد: اگر امروز در برخی کشورهای به اصطلاح اسلامی شاهد محدودیت‌های غیرمنطقی برای زنان و دختران هستیم، این محدودیت‌ها ارتباطی با تعالیم دین اسلام ندارد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود به پیشرفت‌های علمی دختران و بانوان ایرانی طی سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: با فراهم شدن شرایط و امکانات تحصیلی به ویژه در مقطع تحصیلات تکمیلی و ارشد شاهد هستیم که حضور زنان و دختران ایرانی در حوزه‌های علمی موثرتر از گذشته شده است.

رهبر تاکید کرد: امروز بخش مهمی از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی کشورمان  بر اساس آمارهای موجود، دختران و بانوان تحصیل کرده هستند که این امر نشان دهنده توان علمی و کارشناسی بالای آنها است.

رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهداف کلان نظام جمهوری اسلامی گفت: ما برنامه‌هایی در بلند مدت برای پیشرفت و توسعه کشور طراحی و تصویب کردیم که مهم‌ترین آنها سند چشم‌انداز 20 ساله و برنامه‌های توسعه‌ای 5 ساله است.

رهبر تاکید کرد: برای تحقق این اهداف باید از تمام توان و داشته‌های خود استفاده کنیم و به طور قطع بدون حضور و فعالیت موثر بانوان نمی‌توان امیدوار به تحقق همه اهداف شد.

وی در پایان اذعان داشت: بنابراین لازم است که از پتانسیل و توان دختران و زنان کشورمان در مدیریت کلان به بهترین شکل استفاده شده و شرایط لازم برای این امر فراهم است.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول