اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اردبیل خبر داد

برخورداری 80 درصد جمعیت روستایی اردبیل از آب شرب بهداشتی

خبرگزاری فارس: فرماندار اردبیل گفت: 80 درصد جمعیت بالای 20 خانوار اردبیل در مناطق روستایی از آب شرب بهداشتی برخوردار هستند.

برخورداری 80 درصد جمعیت روستایی اردبیل از آب شرب بهداشتی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، یوسف اکبری عصر امروز در جلسه حفاظت از منابع آب شهرستان اردبیل اظهار داشت: اهمیت موضوع آب شرب بهداشتی و تأثیر آن در سلامت عمومی روستاییان روشن و مبرهن است که ضرورت دارد تمام دستگاه‌ها در برقراری این شرایط همت کنند.

وی یادآور شد: آب، بهداشت، آموزش، ارتباطات بین روستایی و خدمات عمومی و رفاهی از مطالبات به حق و اجتناب‌ناپذیر اهالی زحمتکش و قدرشناس مناطق روستایی است.

اکبری تصریح کرد: ما نه تنها در تأمین نعمات به حق و الهی باید تکلیف خدمتگزاری و رسالت خود را در سنگر کار و تلاش انجام دهیم بلکه با عمران و آبادانی مناطق روستایی توسعه، پیشرفت و سازندگی حوزه‌های شهری نیز رقم می‌خورد.

این مسئول تأمین آب شرب بهداشتی و همچنین آب مورد نیاز مزارع را از دغدغه‌های مورد نیاز دشت اردبیل اعلام کرد و افزود: با توجه به عملیات اجرایی سد پیله‌سحران و نبود امکان آبگیری مقرر شد با هدف حل مشکل اراضی روستاها در مجاورت این سد 1.5 میلیون متر مکعب از دریاچه شورابیل به اراضی تحت کشت انتقال یابد.

وی خاطر نشان کرد: در این راستا برای برخورداری بهینه و مدیریت آب مصرفی آموزش‌های لازم در اختیار کشاورزان قرار داده شده است.

به گزارش فارس، فرماندار اردبیل برخورد قانونی در مقابله با استفاده نابجا از آب‌های زیرزمینی و بستن چاه‌های غیرمجاز را خاطرنشان کرد و ادامه داد: هرگونه استفاده از آب‌های زیرزمینی که سبب لطمه خوردن مصرف بهینه و برچیده شدن ساماندهی اصولی در استفاده از آب مورد نیاز می‌شود باید تعطیل شود.

اکبری آب را نعمتی ارزشمند و امانت نسل امروز و آینده در توسعه کشاورزی برشمرد و اضافه کرد: از صدور مجوز حفر چاه بدون مصوب پرهیز شده و برخورد قانونی انجام می‌شود.

وی همچنین از برخورد قانونی با چاه‌های حفر شده غیرمجاز خبر داد و بیان کرد: این کار تکلیفی است بزرگ که باید متولیان بخش حفاظت از منابع آب پاسخگوی آن باشند.

اکبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که از نظر شاخص بهره‌مندی وضعیت خوب و رو به جلویی را داریم، گفت: البته برخورداری 60 درصد جمعیت کل بخش‌های روستایی تکلیف ما را در ادامه مسیر خدمت‌رسانی به استمرار نهضت آبرسانی به مناطق روستایی مضاعف کرده است.

فرماندار اردبیل در پایان سخنان خود افزود: به همین منظور علاوه بر هزینه‌کرد یک میلیارد تومانی در فصل آبرسانی روستایی در سال گذشته امسال نیز با افزایش سه برابری اعتبارات مصوب در این فصل تلاش می‌کنیم تا بخش دیگری از ساکنان روستایی از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار شوند.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول