اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان اعلام کرد:

تامین آب شرب بهداشتی اصفهان

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: با افتتاح پنج پروژه شرکت آب منطقه‌ای در استان اصفهان آب شرب سالم و بهداشتی و انتقال آب برای مصارف شرب و کشاورزی تامین می‌شود.

تامین آب شرب  بهداشتی اصفهان
محمد علی طرفه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: شرکت آب منطقه‌ای اصفهان هم‌زمان با هقته دولت تعداد پنج طرح را در استان اصفهان افتتاح می‌کند.
وی با اشاره به افتتاح ۵ پروژه شرکت آب منطقه‌ای اصفهان اظهار داشت: این طرح‌ها با هزینه‌ای بالغ بر ۶۰۵ میلیون ریال به بهره‌برداری می‌رسد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با اشاره به طرح‌های مورد افتتاح شرکت آب منطقه‌ای استان افزود: این طرح‌ها عبارت است از طرح شبکه آبیاری و زهکشی پادنا، تصفیه‌خانه آب شرب شهر کاشان، سد مخزنی باغکل، مخزن ۲۰هزار مترمکعبی پیلاف و طرح آبرسانی به اراضی پیشکوه موگویی به نتیجه رسیده و آماده افتتاح و بهره‌برداری شده است.
وی اظهار داشت: هم‌زمان با هفته دولت عملیات اجرایی سد بلطاق در شهرستان فریدونشهر توسط مسئولان استان اصفهان آغاز شده است.
طرفه افزود: این سد در شهرستان فریدونشهر با ایجاد توسعه اراضی کشاورزی، تامین آب شرب تعدادی از روستاهای منطقه و تامین آب صنایع احداث می‌شود.
وی ادامه داد: هزینه تمام شده برای احداث و ساخت سد بلطاق بالغ بر 165میلیارد ریال بوده و حجم کل این مخزن نیز 17.51 میلیون مترمکعب برآورد شده است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اصفهان از مشخصات دیگر سد بلطاق سخن گفت و اضافه کرد: ارتفاع این سد از بستر 65.4 متر، عرض تاج ۱۱ متر، طول تاج ۲۵۹ متر، سطح زیرکشت یک هزار و  150 هکتار دیم و ۱۷۰ هکتار آبی، مساحت زیر پوشش شبکه ۶۰۰ هکتار است.
وی با اشاره به سنگریزه‌ای سد بلطاق با هسته رسی ادامه داد: حجم کل خاکریزی سد بلطاق حدود یک میلیون متر مکعب و طول جاده‌ دسترسی به آن 5هزار و 200 متر است.
طرفه گفت: طرح‌های آماده بهره‌برداری از پروژه‌های سازمان آب منطقه‌ای در شهرهای سمیرم، اصفهان، تیران و کرون، خوانسار و فریدونشهر واقع شده است .
وی تصریح کرد: افتتاح این پنج پروژه در استان اصفهان به منظور تامین آب شرب سالم و بهداشتی و انتقال آب جهت مصارف شرب و کشاورزی است.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول