اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آبفای کردستان خبر داد

افزایش سالانه 30 میلیون مترمکعب ظرفیت آب شرب در سنندج

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کردستان از افزایش ظرفیت تامین و تصفیه آب شرب شهر سنندج به میزان 30 میلیون مترمکعب در سال با اتمام طرح آبرسانی به این شهر خبر داد.

افزایش سالانه 30 میلیون مترمکعب ظرفیت آب شرب در سنندج

مهندس علیرضا تخت‌شاهی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: طرح آبرسانی به شهر سنندج با هدف تامین بلند مدت آب این شهر یکی از طرح‌های مهم و زیربنایی است که تاکنون بالغ بر 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی افزود:  با اتمام این طرح سالانه 30 میلیون مترمکعب آب شرب که هدف اولیه این طرح است به ظرفیت تامین و تصفیه آب این شهر اضافه خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در قالب این طرح یک واحد تصفیه‌خانه آب با ظرفیت یک‌هزار و 100 لیتر در ثانیه که دارای 90 درصد پیشرفت فیزیکی است همچنین 80 هزار مترمکعب مخزن که 50 هزار متر مکعب آن احداث شده است، ساخته می‌شود.

مدیر عامل آبفای کردستان یادآور شد: از 60 کیلومتر خط انتقال طرح که به صورت ثقلی و تحت فشار در سایز 200 میلی‌متر تا یک‌هزار میلی‌متر پیش‌بینی شده تاکنون 40 کیلومتر آن احداث شده است.

تخت‌شاهی اضافه کرد: همچنین با توجه به وضعیت توپوگرافی شهر سنندج برای انتقال آب به نقاط مرتفع 6 واحد ایستگاه پمپاژ در طرح لحاظ شده است که دو واحد آن احداث و چهار واحد دیگر در سال‌جاری احداث می‌شود.

وی با اشاره به مزایای این طرح بیان کرد: یکی از مزایای طرح آبرسانی به شهر سنندج انتقال ثقلی آب از سد تا تصفیه‌خانه و از تصفیه‌خانه تا بخش عمده‌ای از شهر علی‌الخصوص منطقه بهاران و مناطق توسعه‌ای شهر می‌باشد. وی در پایان گفت: طرح آبرسانی به شهر سنندج از جمله طرح‌هایی است که در سفر اخیر دستیار ویژه رئیس‌جمهور به استان از جمله طرح‌های مهر ماندگار معرفی شد.

انتهای پیام/صا30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول