اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه خبر داد

ارائه 176 هزار نفر ساعت آموزش‌های مهارتی به مددجویان

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه گفت: 176 هزار و 875 نفر ساعت آموزش‌های مهارتی در 4 ماهه نخست سال‌جاری به مددجویان ارائه شده است.

ارائه 176 هزار نفر ساعت آموزش‌های مهارتی به مددجویان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، فرشید امیری عصر امروز در جمع خبرنگاران از ارائه 176 هزار و 875 نفر ساعت آموزش‌های مهارتی در 4 ماهه نخست سال‌جاری به مددجویان خبر داد.

امیری گفت: برگزاری منظم و مستمر دوره‌های حرفه‌آموزی و برخورداری مددجویان از مهارت‌های شغلی، پس از آزادی از زندان، زمینه‌های اشتغال مولد را برای آنان فراهم می‌آورد و در کاهش بازگشت زندانیان نقش بسیار ارزنده‌ای دارد.

وی توانمندسازی زندانیان در مسیر اشتغال مفید و مولد پس از آزادی، تامین معاش و بازدارندگی از ارتکاب مجدد جرم، ارتقا شخصیت و منزلت اجتماعی و تقویت خودباوری در آنان را از جمله اهداف برگزاری دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای در زندان‌ها عنوان کرد.

امیری با اشاره به این مطلب که برای مددجویانی که آزمون را با موفقیت گذرانده‌اند، گواهینامه مهارت صادر شده، گفت: برق ساختمان، تعمیر لوازم خانگی، درودگری، رویه‌کوب مبل و... ازجمله حرفه‌هایی است که مددجویان فرا می‌گیرند. 

*بیش از 200 نفر کارآموز در سنقر، آموزش کارآفرینی را فرا گرفتند

امیری اظهار کرد: مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان سنقر از ابتدای سال‌جاری تاکنون برای بیش از 200 نفر از کارآموزان کارگاه‌های مختلف این مرکز، دوره‌های آموزشی کارآفرینی با رویکرد KAB برگزار کرد.

وی گفت: این دوره آموزشی با هدف توانمندسازی نیروی انسانی، ارتقا مهارت‌های کسب و کار و کارآفرینی و ایجاد خلاقیت در کارآموزان در تمامی مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان برگزار می‌شود.

امیری خاطرنشان کرد: آشنایی با تئوری و مبانی کارآفرینی و راهکار‌های علمی آن، آشنایی با انواع کسب و کار و راهبرد‌های توسعه آن،  قوانین و مقررات کسب و کار و مهارت‌های لازم برای مدیریت و اداره آن، آموزش روش‌های تامین سرمایه و کسب و کار و راهکار‌های عملی آن، آشنایی کلی با اصول اولیه، بازار‌یابی و فروش، حسابداری و امور مالی کسب و کار‌ها و مدیریت تولید و ارائه خدمات، یادگیری نحوه تهیه یک برنامه کسب و کار جامع و کامل به‌صورت عملی، آشنایی با ویژگی‌های کارآفرینان و مقایسه ویژگی‌های خود با آنها به‌منظور شناخت قابلیت‌های فردی و برطرف کردن نقاط ضعف و آماده کردن کارآموزان برای ورود به بازار کار و اشتغال؛ از جمله مباحثی است که کارآموزان در این دوره‌های آموزشی فرا می‌گیرند.

*کارگاه گردشگری در مرکز فنی و حرفه‌ای سنقر راه‌اندازی شد

امیری گفت: مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان سنقر برای نخستین بار، اقدام به راه‌اندازی کارگاه آموزشی راهنمای موزه و گردشگری در این شهرستان کرده است.

وی افزود: کارآموزان در این کارگاه آموزشی با 2 مهارت راهنمای موزه و راهنمای عمومی گردشگری آشنا می‌شوند و فراگیران در رشته راهنمای عمومی گردشگری با مفاهیم کلی، مانند راهنمایی سفرهای داخلی و خارجی، شناخت کافی از صنعت سفر و گردشگری، زبان تخصصی سفر و گردشگری، آداب و رسوم قومیت‌های مختلف کشور، روحیات ملل، ویژگی‌های تاریخی، جغرافیایی و معماری ایران، سخنوری و فن بیان، الگوهای رفتاری بین‌المللی، نحوه به‌کارگیری فناوری اطلاعات، کاربرد قوانین مرتبط با صنعت گردشگری، مذاهب گوناگون و کمک‌های اولیه در سفر آشنا می‌شوند.

امیری گفت: در بخش راهنمای موزه گردشگری نیز با مفاهیمی، مانند موزه و موزه‌داری، ویژگی‌های موزه‌های مختلف، تقسیم‌بندی موزه‌ها بر اساس موضوع و نحوه معرفی اقلام موزه، موزه‌های نوین و عوامل حفاظتی و امنیتی موزه‌ها و... آشنا می‌شوند.

انتهای پیام/ی10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول