اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار نهبندان:

صداقت و واقع‌نمایی خبرنگاران در اعتلای نظام موثر است

خبرگزاری فارس: فرماندار نهبندان گفت: صداقت، امانتداری، واقع‌نمایی و اخلاق‌مداری خبرنگار در بصیرت‌افزایی عمومی و اعتلای نظام اسلامی موثر است.

صداقت و واقع‌نمایی خبرنگاران در اعتلای نظام موثر است

به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، حسین شرافتی ظهر امروز در جلسه تجلیل از خبرنگاران شهرستان نهبندان که به مناسبت 17 مرداد روز خبرنگار برگزار شد، اظهار کرد: دید وسیع و بلند یکی از شاخص‌های برجسته خبرنگاران است که این شاخص می‌تواند در آگاه‌سازی عمومی بسیار تاثیرگذار باشد.

وی با بیان اینکه باید ایجاد ارتباط قوی با توده‌های مختلف مردم و رعایت اعتدال و انصاف در انعکاس واقعیت‌ها و اخبار جامعه در دستور کار خبرنگاران باشد، تصریح کرد: خبرنگار خوب و ارزشی خبرنگاری است که احساس تعهد و مسئولیت در برابر مردم و نظام داشته باشد.

فرماندار نهبندان ادامه داد: صمیمیت، اخلاق‌مداری، واقع‌نمایی و رعایت اصل امانتداری از خصوصیات دیگر خبرنگار است که در اعتلای نظام اسلامی و پیشبرد اهداف انقلاب موثر واقع می‌شود.

شرافتی با اشاره به اینکه خبرنگاران در حقیقت رابطان مردم و مسئولان در جامعه هستند، افزود: خبرنگاران با گوشزد کردن مشکلات مردم به مسئولان و از طرفی با بازگو کردن خدمات نظام و دولت در حقیقت اعتمادسازی و رضایت‌مندی عمومی را فراهم می‌آورند.

وی یادآور شد: خبرنگاران به طور ذاتی انسان‌هایی انتقادی هستند و رسالت آنها ایجاب می‌کند که در بسیاری از مسائل انتقاد داشته یا انتقادات مردم را به گوش مدیران برسانند و در این راستا خبرنگاران باید نقد منصفانه را مد نظر قرار داده و در ارائه انتقادات خود انصاف، توازن و اعتدال را رعایت کنند.

*خبرنگاران در خاکریزهای نخست مقابله با جنگ نرم هستند

شرافتی با بیان اینکه خبرنگاران با بیان حقایق و اطلاع‌رسانی شفاف و مطلوب در جامعه سبب خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان می‌شوند، اظهار کرد: خبرنگاران در زمینه بصیرت‌افزایی و آگاه‌سازی در بین مردم برای خنثی‌سازی دسیسه‌های جنگ نرم دشمن پیشتاز و در خاکریز نخست قرار دارند.

وی، افزایش رضایت‌مندی و اعتمادسازی بیشتر در بین مردم نسبت به نظام اسلامی را یکی از ارزش‌های کاری عرصه خبرنگاری عنوان کرد و گفت: از جامعه خبرنگاری و اصحاب رسانه درخواست داریم تا در هر عرصه و زمینه‌ای بسته‌های خبری خود را با رعایت امانتداری و تعهد مورد اطلاع‌رسانی قرار دهند.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول