اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس:

خبرنگاران نباید دغدغه مالی داشته باشند

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: خبرنگاران و اهالی رسانه‌ باید بدون دغدغه مالی برای انجام وظایف خطیر خود تلاش کرده و لازم است مسئولان این شرایط را فراهم کنند.

خبرنگاران نباید دغدغه مالی داشته باشند

بیژن نوباوه‌وطن امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اسلامشهر به تحلیل عملکرد رسانه‌ها پرداخت و اظهار داشت: پیش از آنکه ببینیم آیا رسانه‌ها و خبرنگاران فعال کشورمان عملکرد مطلوبی دارند، باید به این پرسش پاسخ دهیم که آیا شرایط برای آنها فراهم است و یا خیر؟

وی تصریح کرد: امروزه در دنیا نقش و اهمیت خبرنگاران و ایجاد شرایط مناسب برای اطلاع‌رسانی صحیح بر هیچ کس پوشیده نیست و به طور قطع بدون داشتن رسانه‌های حرفه‌ای نمی‌توان امیدوار به تحقق اهداف و برنامه‌های کلان نظام بود.

نماینده مردم تهران،‌ ری، شمیرانات و اسلامشهر دز مجلس شورای اسلامی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اینکه آیا شرایط فوق برای فعالیت رسانه‌ای در کشورمان فراهم است؟‌ گفت: خوب و بد امری نسبی است و باید مجموع شرایط را با هم و در کنار هم در نظر گرفت و تحلیل کرد.

نوباوه‌وطن عنوان کرد: معتقدم با وجود سختی‌ها و موانعی که بر سر راه خبرنگاران قرار دارد، عملکرد رسانه‌ها در مثبت است و اصحاب قلم با حداقل امکانات وظایف خود را انجام می‌دهند.

این مسئول تاکید کرد: در موارد مختلف عملکرد رسانه‌ها و اکثریت خبرنگاران در راستای منافع مردم و نظام بوده و از این نظر باید از اصحاب قلم که با امکانات محدود کار می‌کنند، تقدیر کرد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در گفت‌وگو با خبرنگاران و رسانه‌های مختلف شاهد هستیم که بخش مهمی از دغدغه‌های آنها مربوط به مسائل مالی است.

نوباوه‌وطن تاکید کرد: به طور قطع خبرنگاران نباید دچار مشکلات معیشتی باشند و رنج بردن از دغدغه‌های مالی در کار آنها تاثیرات منفی بسیاری خواهد داشت.

وی اذعان داشت: خوشبختانه مسئولان برای رفع این موانع تلاش کرده و امیدواریم طرح‌های حمایتی در مورد خبرنگاران و رسانه‌ها موجب کاهش مشکلات مالی این قشر زحمت‌کش باشد.

این مسئول در پایان تاکید کرد: شاهد هستیم که خبرنگاران مشکلات مالی خود را بیان نکرده و صبورانه این موارد را تحمل می‌کنند، اما لازم است که مسئولان توجه ویژه به مشکلات و معضلات آنها داشته و اجرای برنامه‌های حمایتی را تسریع بخشند.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول