اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

ورودی گمرک بیله‌سوار باید در شأن مسافران خارجی ساماندهی شود

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: ورودی مسافران خارجی به کشورمان در گمرک مرزی بیله‌سوار باید به شکلی ساماندهی و مهیا شود تا گردشگران خارجی بیش از گذشته راغب به حضور در این استان باشند.

ورودی گمرک بیله‌سوار باید در شأن مسافران خارجی ساماندهی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید حسین صابری ظهر امروز در جلسه کارگروه میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل اظهار داشت: آنچه در شهر بیله‌سوار و در فضا‌سازی گمرک برای ورود آبرومندانه مسافران خارجی صورت گرفته مناسب و مطلوب است ولی شایسته است سطح خدمات و ارائه سرویس‌ها توسعه یافته و به شکل ایده‌آل زمینه‌سازی شود.

وی با یادآوری اینکه بخش قابل توجهی از شیعیان آذربایجان با داشتن فرهنگ اصیل و ارزشمند بیشتر به دلیل ضعف مالی برای درمان به استان اردبیل می‌آیند، خاطرنشان کرد: ما باید با دایر کردن مرکز بهداشتی در منطقه گمرک بیله‌سوار به این افراد در حد توان ارائه سرویس کنیم تا رفت و آمد آنها با مشکل بیشتری مواجه نشده و برای سکونت احتمالی نیز دنبال هتل و مراکز اقامتی نباشند.

رئیس کارگروه گردشگری استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد؛ ‌ارائه مناسب و مطلوب این خدمات در حقیقت صدور انقلاب به شکل نرم و خزنده است که ما از طریق ارائه سرویس و خدمات به مسافران خارجی در حقیقت علاقه و اعتماد خود به آنها را تقویت می‌کنیم و زمینه حضور مجدد آنها را در شهر و دیارمان زمینه‌ساز می‌شویم.

صابری از دستگاه‌های فرهنگی، خدمات‌رسان به ویژه میراث فرهنگی، فرهنگ و ارشاد، تبلیغات اسلامی و گمرک خواست با تشکیل کمیته‌ای ویژه سطح خدمات فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و ...  از مرز ورودی از مرز بیله‌سوار را به دقت مورد ارزیابی قرار دهند تا با یک ساماندهی فرهنگی مناسب کاستی‌ها و نواقص نیز برطرف شود.

این مسئول‌ گفت: این حرکت می‌تواند به عنوان الگو در سایر گمرکات نیز اجرایی شود به گونه‌ای که واحد اطلاع‌رسانی نیز در کنار اینها سطح سرویس و انجام کارهای تبلیغی و ترویجی را مدنظر قرار دهند.

رئیس شورای اداری استان ب ابراز خرسندی از برگزاری نمایشگاه سراسری صنایع دستی در اردبیل افزود: محل خوبی برای برگزاری نمایشگاه در نظر گرفته شده است و ما باید این فرصت را در معرفی صنایع دستی استان یک غنیمت و فرصت استثنایی بدانیم.

صابری به کار منحصر بفرد هنرمندان استان بر روی سنگ‌های تزئینی اشاره و اضافه کرد: در این زمینه باید از ظرفیت معادن و تهیه و صادرات آثار هنری سنگی استفاده کنیم که در دو شهر اردبیل و نمین دو معدن مناسب در این زمینه وجود دارد که خود این امر به ایجاد اشتغال و کاهش وابستگی صرف به صنایع بزرگ جلوگیری می‌کند.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول