اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان خبر داد

تردد 44 میلیون خودرو در محورهای گیلان

خبرگزاری فارس: مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان از تردد بالغ بر 44میلیون دستگاه خودرو در سطح محورهای استان در چهار ماهه نخست امسال خبر داد.

تردد 44 میلیون خودرو در محورهای گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سبحان‌الله علیپور پیش از ظهر امروز در جلسه حمل و نقل استان به وضعیت تردد خودروها در محورهای استان اشاره کرد و اظهار داشت: طبق آمار به دست آمده از 19 دستگاه تردد شمار در 38 محور پرتردد استان از ابتدای امسال تا پایان تیر، در مجموع بیش از 44 میلیون و 383 هزار دستگاه انواع خودرو در سطح محورهای استان تردد کرده‌اند که این امر نشان دهنده حجم بسیار بالای تردد در محورهای استان است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 8 درصد رشد دارد.

وی بیشترین میزان تردد در انواع وسایل نقلیه در محورهای گیلان را مربوط به وسیله نقلیه سواری عنوان کرد و افزود: در مدت مذکور تعداد بیش از 38 میلیون و 488 هزار دستگاه تردد را به خود اختصاص داده و محور آستانه‌-لاهیجان با تردد بالغ بر 2 میلیون و 995 هزار دستگاه دارای پرترددترین محور استان در همین مدت بوده است.

به گفته این مسئول، در مدت مذکور تعداد بیش از 2 میلیون و 866 هزار دستگاه مینی‌بوس و خاور، 697 هزار و 483 دستگاه اتوبوس و بالغ بر 2 میلیون و 330 هزار دستگاه انواع کامیون و تریلی در محورهای استان تردد کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در چهار ماهه نخست امسال یک‌هزار و 946 فقره تخلف اضافه تناژ از طرف اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان رسیدگی شد، خاطرنشان کرد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 19  درصد کاهش داشته است.

علیپور، بیشترین تخلفات گزارش شده در مدت مذکور را مربوط به پاسگاه پلیس راه رشت‌ ـ ‌قزوین با 133 فقره ذکر کرد و گفت: کمپرسی‌ها مهم‌ترین وسیله نقلیه درگیر در تخلفات اضافه تناژ و مصالح معدنی شامل مخلوط و شن و ماسه و اصلی‌ترین کالا در تخلف اضافه تناژ هستند.

وی با اشاره به اینکه وسایل نقلیه سنگینی که دارای بارنامه هستند به دلیل کنترل و نظارت‌های مستمر این اداره کل و همکاری صنف به ندرت مرتکب تخلف اضافه تناژ می‌شوند، اذعان کرد: توجه به این امر لزوم پوشش بارنامه برای حمل مصالح معدنی را چند برابر می‌کند.

به گفته این مسئول، در یک سال گذشته تعداد 6 هزار و 718 راننده متخلف اضافه تناژ از طرف اداره کل حمل و نقل استان اعمال قانون شدند.

علیپور، یادآور شد: اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان با همکاری پلیس راه گیلان برای جلوگیری از بروز خسارات ناشی از اضافه تناژ توسط رانندگان متخلف با تهیه و به‌کارگیری 10 دستگاه باسکول ثابت و سیار، نسبت به اعمال قانون و برخورد با رانندگان خاطی که بیش از میزان مجاز بار حمل کرده‌ و موجب وارد آمدن خسارت به راه و ابنیه فنی شده‌اند، اقدام کرده است.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول