اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور استاندار بصره خواستار شد

امکان تردد خودروهای شخصی به خرمشهر و بصره

خبرگزاری فارس: مشاور استاندار بصره گفت: یکی از درخواست‌ها و بحث‌های مهم مطرح شده با طرف ایرانی امکان تسهیل تردد کامیون‌ها و خودروهای شخصی بین طرفین به خرمشهر و بصره است.

امکان تردد خودروهای شخصی به خرمشهر و بصره

به گزارش خبرگزاری فارس از خرمشهر، محسن عبدالحی المیاحی در حاشیه دیدار با اعضای اتاق بازرگانی خرمشهر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرمشهر اظهار کرد: به منظور پیگیری تفاهمات انجام شده بین استان خوزستان و استان بصره عراق سفری دو روزه را به همراه مسئولان و مشاور استاندار بصره به استان خوزستان داشتیم.

وی افزود: در این سفر در خصوص موضوعاتی همچون برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های استان خوزستان در بصره عراق، توسعه حمل و نقل دریایی و همچنین تردد زائران بین این دو استان همجوار، پیگیری موضوع واگذاری زمین برای برگزاری و احداث نمایشگاه دائمی و مجموعه ورزشی و فرهنگی در بصره، تسهیل تردد کامیون‌ها و خودروهای شخصی بین طرفین و بحث مسکن و پروژه‌های عمرانی در بصره بحث و تبادل نظر شد.

مشاور استاندار بصره و رئیس هیئت مذاکره کننده عراق در ادامه تصریح کرد: بصره از همه لحاظ آماده حضور بازرگانان و شرکت‌های ایرانی برای فعالیت است و ما تمامی زیرساخت‌ها و تسهیلات لازم برای حضور ایران در پروژه‌های مختلف عمرانی استان بصره را فراهم خواهیم کرد.

محسن عبدالحی در ادامه تصریح کرد: امسال بیش از 800 پروژه عمرانی در بصره مورد اجرا گذاشته خواهد شد که در صورتی که شرکت‌های ایرانی مشارکت فعال برای حضور در این پروژه‌ها داشته باشند می‌توانند بخش قابل توجهی از این پروژه‌ها را برعهده بگیرند.

وی اضافه کرد: در حالی که شرکت‌های کشورهایی همچون ترکیه در عراق و به ویژه بصره حضوری چشمگیر دارند متأسفانه شرکت‌های ایرانی بسیار کم رنگ هستند و باید سهم بیشتری از این پروژه‌ها داشته باشند.

مشاور استاندار بصره خاطرنشان کرد: در این راستا جلسه‌ای با پیمانکاران و شرکت‌های سرمایه گذاری خوزستان برگزار و در آن بر حضور ایران در پروژه‌های بصره تأکید و مزیت‌های سرمایه‌گذاری در این استان اعلام شد.

عبدالحی همچنین از برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های خوزستان در بصره خبر داد و افزود: طبق توافقات قبلی انجام شده و پیرو نمایشگاه توانمندی‌های خوزستان در منطقه آزاد اروند و حضور شرکت‌های عراقی در آن نمایشگاه، نمایشگاه مشابهی نیز در استان بصره عراق برگزار می‌شود.

وی گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در صدد هستیم نمایشگاه مذکور تا قبل از پایان سال 2012 میلادی برگزار شود.

مشاور استاندار بصره در پایان ابراز امیدواری کرد: با تداوم حضور هیئت‌های استان خوزستان و بصره شاهد توسعه روابط این دو استان همجوار باشیم.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول