اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل ستاد دیه استان اردبیل خبر داد

آزادی 60 زندانی مالی در سال جاری

خبرگزاری فارس: معاون قضایی دادگستری مدیرعامل ستاد دیه استان اردبیل گفت: در سه ماه اول امسال با تشکیل 116 پرونده زمینه آزادی 60 نفر زندانی معسر در اردبیل فراهم شده است.

آزادی 60 زندانی مالی در سال جاری

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، انور اسکندرزاده صبح امروز در مراسم جشن گلریزان در اردبیل اظهار داشت: برای آزادی این تعداد زندانی مالی و غیر عمد ستاد دیه 31 میلیارد ریال پرداخت کرده است.

وی در ادامه ابراز داشت: در دو ماه تابستان نیز 227 فقره پرونده محکومیت که 113 مورد آنها مهریه بوده به ستاد دیه واصل شده و مورد بررسی قرار گرفته است که در تلاش هستیم با تامین و پرداخت مبلغ مورد نیاز که بخشی از آنها از طریق کمک‌های مردمی و بخشی نیز از طریق پرداخت تسهیلات است، محکومان را از زندان آزاد کنیم.

این مسئول در ادامه با یادآوری اینکه ستاد دیه با همراهی خیرین تلاش مستمر و ماندگاری را انجام می‌دهد افزود: ما در سه محور اخذ رضایت از شاکیان، گرفتن تخفیف از آنها و یا کمک از طریق پرداختن تسهیلات به فرد زندانی یا خانواده او در تلاش هستم زندانیان جرایم غیر عمد را آزاد کنیم.

اسکندرزاده ستاد دیه استان را از ستادهای ممتاز و موفق کشور توصیف کرد و گفت: از سال 87 تا کنون با همراهی خیرین سعی کردیم همه ساله جمعی از زندانیان مالی غیر عمد را آزاد کنیم که در سال اول 154 نفر با تشکیل 422 پرونده از زندان‌ها آزاد شدند که کل پرداختی ما 41 میلیارد ریال بوده است.

مدیرعامل ستاد دیه استان اردبیل بیان داشت: در سال 90 نیز تعداد 606 پرونده مورد بررسی قرار گرفت که با پرداخت بدهی 82 میلیارد ریالی زندانیان 336 نفر آزاد شدند.

وی به ضرورت و اهمیت احسان و نیکی در ماه مبارک رمضان به عنوان بهار قرآن و ماه بشیر و نذیر تاکید کرد و افزود: در این روزها که سفره‌های کریمانه و احسان برپاست شایسته‌ترین حرکت دستگیری از فقراست که این اقدام می‌تواند خوشه آخرت ما باشد.

این مسئول بیان داشت: اگر بتوانیم نور امیدی را بر دل انسان‌های نا امید دنیوی متبلور سازیم به یقین رضایت الهی و بندگان را فراهم خواهیم کرد.

مدیرعامل ستاد دیه استان اردبیل یادآور شد: در طی سال با تشکیل جلسات متعدد و با همراهی هیئت مدیره ستاد دیه سعی می‌کنیم به نحوی حرکت کنیم تا آزادی زندانیان معسر فراهم شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم که با حضور جمعی از خیران و نیکوکاران در محوطه بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی برگزار شد 10 میلیون تومان بنیاد توسعه تعاون، 2 میلیون تومان اداره کل پایانه‌ها و حمل و نقل استان و بیش از 10 میلیون تومان نیز ستاد دیه کشور به این جشن اهدا کردند.

همچنین در این مراسم برنامه‌های متنوع و شادی برگزار شد و بسیاری از خیرین با تاسی به کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) کمک‌های خود را به ستاد دیه پرداخت کردند.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول