اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بر اساس استفتاء علما

مصرف زکات فطره برای «افراد مستحق» بلامانع است

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی مازندران گفت: استفتائات متعددی برای دریافت زکات فطر داریم که علما به ما این اجازه را داده‌اند که زکات فطر را جمع‌آوری کرده و به مصارف امور افراد مستحق برسانیم.

مصرف زکات فطره برای «افراد مستحق» بلامانع است

روح‌الله ردایی در حاشیه طرح ضیافت الهی شهرستان میاندرود در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان بیان داشت: این طرح با هدف شناسایی خیرین شهرستان‌ها در ماه مبارک رمضان و هر شب در یکی از شهرستان‌های استان برگزار می‌شود که میاندرود به عنوان هشتمین شهرستان میزبان خیرین و جامعه هدف بهزیستی این شهرستان بوده است.

* حمایت بهزیستی از زنان بدسرپرست

مدیرکل بهزیستی مازندران با اشاره به حمایت سازمان بهزیستی از جامعه هدف این سازمان تصریح کرد: در نیمه نخست ماه مبارک رمضان، بهزیستی هر شهرستان از محل مشارکت‌های مردمی اقلام حمایتی را توزیع می‌کند و در نیمه دوم ماه مبارک رمضان، سازمان بهزیستی استان نیز به میزان توزیع هر شهرستان به‌وسیله توزیع بن اقدام به اعمال سیاست‌های حمایتی می‌کند که در این هفته سازمان بهزیستی استان شروع به این کار می‌کند.

وی درباره زنان بدسرپرست و سیاست‌های حمایتی این سازمان از این قشر تصریح کرد: سازمان بهزیستی، زنان بدسرپرستی که شرایط حمایتی سازمان را داشته باشند را زیر پوشش قرار می‌دهد و این سازمان درباره زنان بی‌سرپرست و یا خودسرپرست هم عده‌ای از آنان را تحت حمایت قرار می‌دهد و در مورد عده دیگر نیز سازمان بهزیستی با مشارکت سازمان تامین اجتماعی، حق بیمه آنها را پرداخت می‌کند تا پس از 10 سال این افراد مستمری دریافت کنند.

* 160 هزار معلول در مازندران شناسایی شده‌اند

ردایی گفت: در بحث توانبخشی 160 هزار معلول در استان مازندران شناسایی شده‌اند که از این تعداد 47 هزار نفر زیر پوشش بهزیستی هستند و 9 هزار نفر از این افراد مستمری‌بگیر این سازمان هستند ضمن اینکه در بخش اجتماعی هم ایتام، کودکان بدسرپرست و بی‌سرپرست و شیرخوار را به صورت شبانه‌روزی در مراکز بهزیستی تحت سرپرستی داریم.

وی اعلام کرد: 6 هزار خانواده بی‌سرپرست و ازکارافتاده نیز در مازندران مستمری از این سازمان دریافت می‌کنند.

این مسئول با بیان اینکه کمیته امداد نیز از ایتام حمایت می‌کند، اما این حمایت‌ها در مراکز شبانه‌روزی نیست، ادامه داد: بهزیستی به صورت شبانه‌روزی از شیرخوارگی تا تحصیل، ازدواج و خوکفایی از اطفال بی‌سرپرست و یا بد‌سرپرست حمایت می‌کند تا با ازدواج و خودکفایی از گردونه حمایت سازمان خارج شوند.

* 16 مرکز شبه خانواده داریم

وی درباره مراکز تحت نظر این سازمان در مازندران تصریح کرد: در کل استان مازندران یک هزار و 320 مرکز زیر پوشش سازمان بهزیستی داریم که از این تعداد 920 مهد کودک، 41 مرکز توانبخشی روزانه و 18 مرکز توانبخشی شبانه‌روزی برای بیماران مزمن روانی، معلولان و سالمندان هستند.

ردایی در این مورد ادامه داد: در بخش اجتماعی نیز 16 مرکز شبه خانواده داریم که اطفال یتیم را شبانه‌روزی در آنجا نگهداری می‌کنند و 25 کمپ ترک اعتیاد شبانه‌روزی، 45 مرکز متادون‌تراپی ترک اعتیاد و یک واحد شیرخوارگاه هم در شهر ساری داریم که تحت نظارت سازمان بهزیستی مشغول به فعالیت هستند.

* شورای جلب مشارکت‌های مردمی در تمام مازندران تاسیس شد

این مسئول با بیان اینکه بهزیستی تنها نهاد دولتی است که می‌تواند مشارکت‌های مردمی را برای افراد مستحق هزینه کند، عنوان کرد: در تمام شهرستان‌ها شورای جلب مشارکت‌های مردمی وجود دارد که از خیرین دعوت می‌شود تا برای کمک به جامعه هدف سازمان بهزیستی همکاری کنند.

وی گفت: اگر نیت به صورت خاص بوده باشد به همان نیت صرف می‌شود و اگر به صورت عام باشد سازمان با اختیار خود در جهت حمایت از جامعه هدف سازمان بهزیستی صرف می‌کند.

* استفتائات متعدد برای دریافت زکات فطر

ردایی درباره درآمد این سازمان با اشاره به منابع درآمدی سازمان بهزیستی افزود: بر اساس اساسنامه تشکیل سازمان بهزیستی تامین اعتبار این سازمان از جانب دولت، درآمدهای اختصاصی سازمان و جلب مشارکت مردمی از طریق واریز به شماره حساب‌ها انجام می‌شود و ما استفتائات متعددی برای دریافت زکات فطر داریم که علما به ما این اجازه را داده‌اند که زکات فطر را جمع‌آوری کرده و به مصارف امور افراد مستحق برسانیم.

وی همچنین تعداد خیرین خاص این سازمان در سطح مازندران را 4 هزار و 500 نفر اعلام کرد و اذعان داشت: علاوه بر این افرادی هم به صورت موردی و عام همکاری می‌کنند.

انتهای پیام/ن10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول