اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان‌رضوی:

رسیدگی به نیازمندان پیام‌ جدی ماه مبارک رمضان است

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان‌رضوی گفت: رسیدگی به محرومان و نیازمندان از پیام‌های جدی ماه مبارک رمضان است.

رسیدگی به نیازمندان پیام‌ جدی ماه مبارک رمضان است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمود صلاحی ظهر امروز در دیدار با مدیرکل و شورای معاونان بهزیستی استان و روسای شهرستان‌ها و تعدادی از خیران استان که به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان و هفته بهزیستی گردهم جمع شده بودند، اظهار کرد: به برکت پیروزی انقلاب اسلامی و گذشت 33 سال از عمر فعالیت این سازمان نیازمندان و مددجویان قابل توجهی زیرپوشش قرار گرفتند و در این راستا برای توانمندسازی آنان اقدامات قابل توجهی صورت گرفته است.

استاندارخراسان‌رضوی در ادامه به جایگاه ائمه و نقش آنان در رسیدگی به امور ایتام اشاره کرد و گفت: ائمه معصوم(ع) و به ویژه حضرت علی(ع) در کنار امر ولایت و قضاوت سرکشی به ایتام و نیازمندان را در برنامه‌های جدی خود قرار داده بودند.

وی افزود: دین اسلام دین همدردی است و آموزه‌های این دین مبین و سیره پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار (ع) است و در این ارتباط نیز رسیدگی به امور نیازمندان و ایتام از جمله آموزه‌های مهم دینی است.

استاندار خراسان‌رضوی در ادامه نگاهی به بهزیستی و نقش این نهاد در جامعه داشت و ادامه داد: باید از تمام ظرفیت‌های موجود جامعه برای کمک به بهزیستی استفاده کرد تا بتوان این سازمان را در رسیدن به اهدافش یاری رساند.

صلاحی به گستردگی خدمات بهزیستی اشاره کرد و گفت: با توجه به گستردگی خدمات بهزیستی به مددجویان و محدودیت اعتبارات باید نسبت به معرفی بیشتر این سازمان به آحاد جامعه و استفاده از ظرفیت خیران از سوی رسانه‌های گروهی، برنامه‌ریزی اساسی انجام داد.

استاندار خراسان‌رضوی گفت: بهزیستی خدوم‌ترین سازمان در میان سایر سازمان‌ها است و کارکنان آن نیز به عنوان مقاوم‌ترین افراد برای رفع آسیب‌ها و حمایت از افراد زیرپوشش خود هستند.

وی خاطرنشان کرد: مجموع خدمات بهزیستی به نیازمندان جامعه می‌رسد که همین امر وظیفه ما را در قبال این نهاد سنگین‌تر می‌کند.

صلاحی به نقش آموزش و مشاوره‌های ژنتیک در بهزیستی اشاره و تاکید کرد: باید این موضوع در جامعه نهادینه شود تا از تولد فرزندان معلول به صورت جدی جلوگیری شود.

در ادامه این مراسم مدیرکل بهزیستی خراسان‌رضوی نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این اداره کل در سال 90 گفت: در گذشته مهم‌ترین عملکرد سازمان تامین معیشت مددجویان بود ولی هم‌اکنون اقدامات خوب و موثری برای توانمندسازی آنان صورت گرفته است.

تهمینه شکیب ادامه داد: در حال حاضر 350 هزار مددجو در استان خراسان‌رضوی وجود دارد که با اقدامات صورت گرفته تنها در سال گذشته ده هزار خانواده زیرپوشش بیمه قرار گرفتند.

وی در ارتباط با ایجاد اشتغال برای مددجویان بهزیستی در استان خراسان‌رضوی گفت: تعهد ایجاد اشتغال در سال گذشته دو هزار و 300 فرصت شغلی بود که علاوه بر تثبیت مشاغل قبلی پنج هزار و 600 شغل در استان ایجاد شد.

مدیرکل بهزیستی خراسان‌رضوی ادامه داد: در حال حاضر دو هزار و 800 مرکز غیر دولتی در استان فعالیت دارند و 154 خدمت شناسایی شده در این مراکز ارائه می‌شود.

انتهای پیام/ز10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول