اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی شهرستان گرگان:

تمهیدات لازم برای نقاط حادثه‎خیز سیل در گرگان اندیشیده نشد

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی شهرستان گرگان گفت: تکرار خسارات سیل اخیر، درست در محل تخریب سیل‌های سال گذشته رخ داده که این امر بیانگر عدم اتخاذ تمهیدات لازم از سوی مسئولان برای نقاط حادثه‎خیز است.

تمهیدات لازم برای نقاط حادثه‎خیز سیل در گرگان اندیشیده نشد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهرستان گرگان، احمد شاکری با اشاره به حضور فعال بخشداران و معاون فرماندار گرگان در جریان وقوع بحران اخیر در منطقه اظهار داشت: این سیل از سمت قرق آغاز شد و باعث وارد آمدن خسارات بسیاری به روستاهای مسیر شد.

وی، عرض کم رودخانه‌ها، کمبود ابزارها و وسایل مکانیکی و قرار داشتن آن در اختیار بخش خصوصی را از جمله مشکلات سیل اخیر در مناطق حادثه دیده دانست و افزود: پل‌های آن منطقه نیز از استانداردهای لازم برخوردار نیستند.

شاکری تصریح کرد: سیل خساراتی به زمین‎های کشاورزی منطقه وارد کرده که برای جبران آن تنها تمدید وام مؤثر نیست، بلکه باید راهکارها و تمهیدات مؤثر و مطلوبی اندیشیده شود.

در ادامه عضو دیگر شورای اسلامی شهرستان گرگان گفت: در سیل جاری، آب‌های سطحی داخل سطح شهر گرگان و همچنین آب‌های سطحی سایر مسیرها باعث ایجاد تشدید خسارت به روستاهای اطراف گرگان شده است.

عباسعلی رستاقی با اشاره به حجم بالای خسارت کشاورزان پیشنهاد کرد: رایزنی و مکاتبه‌ با مسئولان ذی‌ربط در خصوص رسیدگی به وضعیت کشاورزان خسارت‎دیده به خصوص مساعدت به کشاورزانی که بیمه نبوده‎اند، باید در دستور کار این شورا قرار گیرد.

همچنین نایب رئیس شورای اسلامی شهرستان گرگان نیز با بیان اینکه شهرداری‎ها و آتش‎نشانی در خط مقدم کمک به حادثه‎دیدگان هستند، خواستار تجهیز این سازمان‎ها به ابزارهای لازم و بیل‎های مکانیکی شد.        

حسین مقصودلو با انتقاد از دست و پاگیر بودن برخی از بروکراسی‎های اداری در زمان وقوع حوادثی همچون سیل گفت: سیلاب‎ها در مسیر خود در روستاها جان ده‎ها نفر را تهدید می‎کنند که می‎توان با کندن آسفالت و هدایت آب‌ها به سمتی دیگر احتمال خطر را کاهش داد.

وی اذعان داشت: اما اقدام به کندن آسفالت و حفر زمین برای هدایت سیل نیازمند مجوز و بروکراسی اداری مربوطه است و باعث از دست رفتن زمان در مواقع خطر می‎شود و باید چاره‎ای برای آن اندیشیده شود.

انتهای پیام/ن30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول