اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه و دانشگاه:

جوانان از فضیلت قدر بهره درست بگیرند

خبرگزاری فارس: استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه رمضان، ماه توشه خودسازی مجاهدان خداست، گفت: جوانان از فضیلت شب‌های قدر بهره صحیح و درست بگیرند.

جوانان از فضیلت قدر بهره درست بگیرند

 به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام مسلم قلی‌پور در پنجمین همایش بزرگ پیشکسوتان جهاد و شهادت گیلان در هتل گلستان این شهر با اشاره به ویژگی‌های ماه مبارک رمضان اظهار کرد: روزه گرفتن، عبادت و دوری از گناه، معصیت و نافرمانی خداوند از امور خودسازی است.

وی توجه به ایتام، محرومان و رسیدگی به خواسته‌های درماندگان و افراد نیازمند را از جمله اعمالی است که باید سرلوحه کار مومنان قرار گیرد.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه ماه رمضان فرصتی است که در آن مومنان به مهمانی خدا می‌روند، گفت: باید از سفره پر برکتی که خداوند مهیا کرده است، لقمه تقوی، پاکی و طهارت برداشت.

وی با اشاره به اینکه آحاد جامعه باید از این فرصت و ایام نورانی کمال بهره را ببرند، ادامه داد: در این ماه مبارک، درهای بهشت به روی مومنان باز و درهای جهنم برای کسانی که عبادت، اطاعت از خداوند، خودسازی و توجه به خلق‌الله دارند، بسته می‌شود.

قلی‌پور، ماه رمضان را بهترین فرصت برای خودسازی و معنویت خواند و افزود: در سیره حضرت امام (ره) به روشنی می‌بینیم که این امام امت تمام تلاش خود را در ماه رمضان برای قرائت قرآن به کار می‌گرفت به گونه‌ای که در هر سه روز یک دوره کامل از قرآن را قرائت می‌کرد.

وی درباره فضیلت لیالی قدر گفت: شب قدر شب عبادت و طلب مغفرت است و در این شب‌ها باید جبران کوتاهی‌های سال گذشته را انجام دهیم و بهترین مقدرات را برای سال آینده خود رقم بزنیم.

استاد حوزه قم اضافه کرد: رمضان ماه آمرزش و بازگشت است که اگر هر انسانی در زندگی آلودگی‏هایی داشته باشد، در ماه رمضان فرصت دارد با روزه، جان خود را شستشو دهد و در خلوت سحر با توبه و استغفار روح خود را جلا بخشد.

وی خواستار حضور هر چه بیشتر جوانان در مراسم شب قدر شد و گفت: انسان با بهره‌‌گیری صحیح از این شب‌های پر فضیلت می‌تواند به اندازه تمام عمر خود از این مجالس استفاده کند.

قلی‌پور ماه مبارک رمضان را بهترین فرصت برای خودسازی دانست و تصریح کرد: در این ماه مبارک که ماه مهمانی خداوند است باید انسان در خود نوسازی ایجاد کرده و شیوه زندگی گذشته خود را اصلاح کند.

به گزارش فارس، پنجمین همایش بزرگ پیشکسوتان جهاد و شهادت گیلان با حضور بالغ بر 700 نفر از رزمندگان و ایثارگران گیلانی برگزار شد.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول