اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

فرهنگ قرآنی نجات‌بخش امت اسلامی است

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: تکیه بر فرهنگ قرآنی نجات‌بخش جامعه اسلامی است چرا که دستورالعمل زندگی سالم در کتاب آسمانی تدوین و طراحی شده است.

فرهنگ قرآنی نجات‌بخش امت اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید‌حسین صابری عصر امروز در مراسم اختتامیه جشنواره قرآنی نغمه‌های وحی که همزمان با میلاد با سعادت امام حسن مجتبی (ع) در مسجد جامع نمین برگزار شد، اظهار داشت: فلاح و رستگاری جامعه اسلامی در گرو عمل به فرامین و دستورات قرآن کریم است که اگر به معنای واقعی تبیین و تفهیم شود جامعه ما از بسیاری گرفتاری‌ها خلاصی می‌یابد.

وی با بیان این‌که ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای جوانان و نوجوانان است تا با تکیه بر قرآن رشد اخلاقی و تربیت اسلامی پیدا کنند، تصریح کرد: حرکتی که امروز در جامعه ما به همت عموم مردم و دست‌اندرکاران در ساری و جاری کردن فرهنگ قرآنی شروع شده است یک حرکت مبارکی است که امیدواریم نتیجه آن به فراگیر شدن فرهنگ قرآنی در جامعه تبدیل شود.

صابری با قدردانی از دست‌اندرکاران برگزاری این جشنواره خاطر نشان کرد: این‌که جشنواره‌ای از سطوح روستایی تا سطوح شهری پیگیری شود و به مرحله اجرا برسد به یقین جشنواره با عظمت و بسیار معنوی است که در یک فرآیند دو ماهه همه جوانان و نوجوانان در این حرکت تأثیرگذار می‌باشند.

این مسئول در ادامه سخنان خود اضافه کرد: برگزاری چنین برنامه‌هایی در سایه وحدت، همدلی و هماهنگی همه متصدیان عضو شورای فرهنگ عمومی شهرستان و با تکیه بر نورانیت قرآن و عظمت این کلام الهی با کیفیت و با شایستگی انجام شده که امیدواریم همه ما عامل به قرآن و تابع این کتاب سعادت‌آفرین باشیم.

وی در ادامه بیان کرد: تلاش می‌کنیم این طرح را در تمام شهرستان‌های استان پیاده کنیم که به عنوان یک الگوی مناسب به شورای فرهنگ عمومی تقدیم می‌شود تا با تأیید نهایی در سراسر کشور اجرایی شود.

استاندار اردبیل با اعلام این‌که نورانیت قرآن مانع به ثمر نشستن جهل و نادانی استکبار می‌شود، گفت: دشمن تلاش می‌کند تا انقلاب اسلامی ما را با شیوه‌های مختلف زیر سئوال ببرد که در این زمینه ما با تکیه بر کلام الهی می‌توانیم از آن پیشگیری کنیم.

به گزارش فارس، در این مراسم مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل نیز گزارشی از روند برگزاری این جشنواره ارایه کرد و افزود: جشنواره قرآنی نغمه‌های وحی به همت شورای فرهنگ عمومی این شهرستان و با همکاری تبلیغات اسلامی استان در دو مرحله برگزار شده که نتایج سودمندی نیز به همراه داشته است.

حجت‌الاسلام مهدی ستوده تصریح کرد: در مرحله اول این جشنواره پنج هزار نفر از سه شهر و 93 روستا در 18 رشته قرآنی شرکت داشتند که از این بین 650 نفر برگزیده اول در مرحله دوم شرکت کردند.

وی تعداد برگزیدگان مرحله نهایی را 87 نفر اعلام کرد و اظهار داشت: ‌این جشنواره بزرگ‌ترین جشنواره قرآنی در استان اردبیل است که بعد از اجرای موفق در نمین تلاش می‌کنیم در سایر شهرستان‌ها نیز این روند را ادامه دهیم.

امام جمعه نمین نیز در این مراسم بشر امروز را تشنه معارف قرآنی توصیف کرد و ادامه داد: هر زمان جامعه اسلامی از قرآن فاصله گرفته است دچار گرفتاری و معضلات شده است.

حجت‌الاسلام علی رحیمی در پایان سخنان خود گفت: ما در صورتی می‌توانیم تمام هجمه‌ها را به فرصت تبدیل کنیم که از کلام نورانی الهی و ائمه اطهار در پیشبرد امور بهره بگیریم.

در پایان این مراسم در شأن و منزلت میلاد امام حسن مجتبی (ع) مداحی و قرائت شعر انجام شد و با اهدای جوایزی از 87 نفر برگزیده این جشنواره تقدیر شد.

انتهای پیام/‌ش10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول