اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار چناران:

نهادهای دولتی ترویج فرهنگ قرآنی را یک تکلیف شرعی و قانونی بدانند

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان چناران گفت: دستگاه‌های مختلف دولتی ترویج فرهنگ قرآنی را یک تکلیف دینی، شرعی، قانونی و ملی بدانند.

نهادهای دولتی ترویج فرهنگ قرآنی را یک تکلیف شرعی و قانونی بدانند

به گزارش خبرگزاری فارس از چناران، سیدعلی حسینی صبح امروز در جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی شهرستان چناران، اظهار داشت: در ترویج فرهنگ قرآنی تمام ادارات مکلف هستند در راستای این ترویج همت و تلاش کنند و تمام اهداف انقلاب و نظام، ترویج و توسعه فعالیت‌ها و معارف قرآنی باشد.

وی افزود: به برکت انقلاب اسلامی حرکت‌های جمعی مناسبی در راستای ترویج فرهنگ قرآنی رخ داده و شاهد گسترش این فرهنگ عالی هستیم.

وی ادامه داد: افراد باید از قرآن درس و از آموزه‌های آن پند و عبرت بگیرند و ضرورت دارد در آیات قرآن تدبر و تفکر کنند.

حسینی بیان داشت: بیداری اسلامی که در کشورهای مختلف انجام شده نتیجه آن درس گرفتن از آموزه‌های قرآنی است و شروع آن از ایران اسلامی و قرآنی است.

فرماندار چناران به جنگ نرم و شبیخون فرهنگی اشاره کرد و اظهار داشت: دفاعی مستحکم‌تر از قرآن برای مقابله با این شبیخون نداریم و بهترین حرکت و حمله به تهاجم فرهنگی ترویج فرهنگ قرآنی است.

وی افزود: فعالیت‌های قرآنی در طول سال باید پررنگ باشد و در همین راستا فضاهای اختصاصی قرآنی بسیاری شکل گرفته است.

فرماندار شهرستان چناران از مسئولان شهرداری خواست که میادین و خیابان‌های شهر چناران را با نام‌های قرآنی مزین کنند و همه مسئولان به ترویج فعالیت‌های قرآنی اهتمام ورزند.

حسینی ضمن اشاره به بیانات رهبری در مراسم اختتامیه مسابقات بین‌المللی قرآن گفت: فعالیت در حوزه قرآنی تنها مختص به ماه رمضان نبوده و باید در طول سال نسبت به توسعه فعالیت‌های قرآنی اهتمام ورزید.

وی ادامه داد: پیگیری برنامه‌ها و توسعه فرهنگ قرآنی در سطح جامعه تنها بر عهده اداراتی چون ارشاد و تبلیغات اسلامی نیست بلکه همه ارگان‌ها و سازمان‌ها و حتی مجامع مردم‌نهاد موظف هستند در راه توسعه و نشر فرهنگ قرآنی و بهره‌گیری از معانی و مفاهیم قرآنی در راستای تقویت و بنیه فرهنگ جامعه همت کنند.

فرماندار چناران تاکید کرد: هر چه داریم از برکت قرآن است و فرهنگ و روحیه قرآنی سبب موفقیت‌های بی‌نظیری در ایران می‌شود و هزینه کردن در این حوزه مقدس سرمایه‌گذاری است.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول