اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در کارگروه اقتصادی گلستان مطرح شد

اجرای طرح آمارگیری از انبارها و سیلوهای گلستان

خبرگزاری فارس: در کارگروه اقتصادی گلستان اجرای طرح آمارگیری از انبارها و سیلوها برای رصد اقتصاد استان در دستور کار قرار گرفت.

اجرای طرح آمارگیری از انبارها و سیلوهای گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان جلسه کارگروه اقتصادی استان گلستان پیش از ظهر امروز با حضور رضا غلامی معاون برنامه‎ریزی استاندار گلستان، یدالله وفایی مدیرکل امور اقتصادی استانداری، سیدنصیر سیدمحمدی رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان و جمعی از مدیران دستگاه‎های اجرایی استان برگزار شد.

بر اساس این گزارش با توجه به اینکه انبارها و سیلوها برای جامعه، سند تنظیم بازار و قاچاق کالا مهم شمرده می‎شود لذا مقرر شد تا معاون صنعتی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان به همراه دفتر آمار و اطلاعات استانداری گلستان به ارائه یک طرح آماری در خصوص انبارها اهتمام ورزند تا میزان ذخایر و مالکیت انبارهای استان شناسایی شود.

این گزارش می‎افزاید: به موازات اینکه چیزی در حدود 30 میلیارد تومان در کشتارگاه‎های استان سرمایه‎گذاری می‎شود مقرر شد تا اطلاعات پروژه‎های کشتارگاه‎های استان به مرکز خدمات اطلاع‎رسانی شود.

همچنین در این کارگروه به جایگاه قراردادهای بلندمدت تاکید شد.

این گزارش ادامه می‌دهد: با توجه به اینکه 80 نقطه گردشگری منحصر به فرد در گلستان وجود دارد، قرار شد تا به منظور بازاریابی و جذب گردشگر، دفاتر خدمات میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با همکاری شرکت‎های بزرگ سرمایه‎گذاری فعال شوند.

این گزارش خاطر نشان می‌کند: یکی دیگر از مصوبات این کارگروه، ارائه پیشنهادی به مشاور اقتصادی کشور است مبنی بر اینکه هر کارخانه یک واحد تولیدی محسوب شود و بر اساس آن دامداری‎ها، مرغداری‎ها و حتی واحدهای گردشگری نیز به عنوان کارخانه در نظر گرفته شده تا تولید مورد حمایت واقع شود، چرا که در هر واحد تولیدی، خدمت کالا صورت می‎پذیرد.

بر اساس گزارش فارس، همچنین مقرر شد تا ارزش افزوده استان در قالب استفاده از ظرفیت‎های موجود و ایجاد ظرفیت‎های جدید مورد بررسی قرار گیرد و سهم هر کدام در تحقق ارزش افزوده مشخص شود.

انتهای پیام/ز20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول