اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین رئیس پلیس هرمزگان خبر داد

اجرای طرح ویژه ساحل در هرمزگان / ایجاد مناطق ساحلی مشخص برای شنا

خبرگزاری فارس: جانشین رئیس پلیس هرمزگان از تدوین طرح ویژه ساحل توسط این نیرو خبر داد و گفت: بر اساس این طرح شهرداری‌های باید نسبت به تعیین محدوده‌های مشخص برای شنا در ساحل اقدام کنند.

اجرای طرح ویژه ساحل در هرمزگان / ایجاد مناطق ساحلی مشخص برای شنا

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، سرهنگ احمد دادستانی ظهر امروز در نشست "سالم‌سازی ساحل" با بیان اینکه ایجاد مکان مناسب شنا برای مردم در سطح مقرهای ساحلی لازم و ضروری است، اظهار داشت: تلاش‌های مسئولان و شهرداران در استان به ویژه در بندرعباس پیرامون احداث بوستان‌های زیبا و بلوارهای ساحلی ستودنی است.

به گفته وی ایجاد این امکانات در ساحل زمینه انضباط اجتماعی و ارتقای نشاط اجتماعی را فراهم کرده‌ است.

این فرمانده انتظامی با اشاره به طرح ایجاد پلاژ بانوان در ساحل شهرهایی همانند بندرعباس افزود: با ایجاد پلاژهای مورد نظر زمینه بهره‌مندی بدون دغدغه تمام خانواده‌ها از نعمت خدادادی دریا و امکان شنا در آن فراهم می‌آید که این امر می‌تواند نقش عمده‌ای را در ساماندهی مطلوب سواحل داشته باشد.

دادستانی از تهیه و ارائه طرح وی‍‍ژه ساحل توسط نیروی انتظامی هرمزگان به استانداری خبر داد و گفت: این طرح به موجب بررسی‌های اجتماعی و نظرسنجی از مردم و رصد وضعیت موجود، نحوه استفاده از ساحل و دریا توسط مردم، با هدف ساماندهی وضعیت و استفاده مناسب و در شأن شهروندان و مسافران ورودی به استان، در چارچوب ضوابط شرعی و قانونی تهیه و تدوین شده است.

وی گفت: با توجه به احساس مسئولیت مسئولان استانداری، جلسه تخصصی مربوطه تشکیل و مقرر شده در تمام شهرهای ساحلی استان و با مدیریت شهرداران، مناطقی مختص شنا به صورت مجزا برای آقایان و خانم‌ها مکان‌یابی و در اسرع وقت ایجاد شود.

جانشین فرمانده انتظامی هرمزگان خاطرنشان کرد: پیگیری و اتخاذ تصمیم مذکور به دلیل عدم رعایت شئون اسلامی در منظر عموم و در راستای ساماندهی وضعیت امکان استفاده عموم مردم در شرایط مناسب از دریا و ارتقای نشاط اجتماعی انجام گرفته است.

به دلیل گرمای هوا و دسترسی آسان به دریا، شنا یکی از تفریحات پرطرفدار و بعضا در برخی از شهرها به عنوان تنهاترین سرگرمی مردم در سواحل مطرح است.

هرمزگان بیش از یک‌هزار و 500 کیلومتر طول ساحل دارد.

اغلب شهرهای بزرگ این استان در ساحلی و بندری هستند.

14 جزیره از جمله کیش و قشم نیز در هرمزگان واقع شد‌ه‌اند.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول