اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اردبیل در مجلس:

کاربردی شدن قرآن دین گریزی را به حداقل می‌رساند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر قرآن کریم در جامعه کاربری شود دیگر جوان ما دین گریز نخواهد بود.

کاربردی شدن قرآن دین گریزی را به حداقل می‌رساند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مصطفی‌ افضلی‌فرد صبح امروز در مراسم اختتامیه مسابقات آموزشی تبلیغی و برنامه‌های نمونه فرهنگی جوانان محلات اردبیل در مسجد سادات اظهار داشت: باید زمینه تحقق فرهنگ قرآن و معنویت تاکید شده در این کلام الهی و ائمه اطهار را در سطوح مختلف اجتماعی برقرار کنیم که ماه مبارک رمضان به همراه عمران و آبادانی معنوی بهترین فرصت در این زمینه است.

وی با اشاره به اینکه نباید ترویج فرهنگ قرآنی محدود به مساجد، محافل و ارگان خاص باشد و یا در این جلسات ضبط و حبس شود، افزود: زمانی می‌توانیم ادعای جامعه قرآنی داشته باشیم که در تمام شئون اجتماعی، اداری، کار و تلاش ما، دستگاه‌ها و قواهای متعدد کشور معنا و مفهوم آن به کار گرفته شده و فرهنگ ارزشمدار قرآن را شاهد باشیم.

عضو فراکسیون قرآن و عترت مجلس نهم ابراز داشت: مسئولان ما باید سیره و سلوک قرآنی داشته باشند و در عمل منطبق بر کلام وحی به گونه‌ای رفتار کنند تا حرکت آنها الگوی رفتار قرآنی پیدا کرده و در جامعه رونق پیدا کند.

وی در ادامه از شکل‌‌گیری فراکسیون قرآن و عترت در مجلس به عنوان یک فراکسیون قوی و کارآمد خبر داد و گفت: در این فراکسیون تلاش می‌کنیم با مصوب کردن طرح‌ها و لوایحی به جامعه قرآنی کمک کنیم تا با پشتوانه محکم به فعالیت خود ادامه داده و برخی از خلأهای قانونی در خصوص اعتبارات و پشتیبانی این حوزه را رفع و رجوع کنیم.

وی یادآور شد: سعی می‌کنیم در این فراکسیون با دعوت از نخبگان و برگزیدگان جامعه قرآنی از پیشنهادات و طرح‌های آنها استفاده کنیم به طوری که این فراکسیون در گام اول با دعوت از رئیس سازمان صدا و سیما بر پربار شدن برنامه‌های قرآنی رسانه ملی تاکید کرد.

عضو کمیسیون اصل 90 تصریح کرد: در این نشست‌ها تلاش می‌کنیم تا نیم درصد اعتبار دستگاه‌های اجرایی به حوزه قرآنی را احیا کنیم تا دستگاه‌های اجرایی موظف به پرداخت این رقم به حساب متمرکز دارالقرآن باشند تا از این طریق زمینه و بستر توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه روزافزون شود.

کارشکنی‌های متعدد را در مراسم معارفه استاندار جدید بازگو می‌کنم

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه هم در دفتر تهران و هم اردبیل در خدمت همشهریان هستم افزود: روزهای پنجشنبه در اردبیل ملاقات عمومی داشته و در روزهای غیر تعطیل مجلس از ساعت هفت صبح تا شش عصر در دفتر تهران در خدمت مردم هستم.

وی با بیان اینکه قبل و بعد از انتخابات شعار من تغییری نکرده است، افزود: با همان روحیه کار و تلاش و جهاد در خدمت مردم هستم و بسیاری از کارشکنی‌های استانی را در مراسم معارفه استاندار جدید اردبیل بازگو خواهم کرد.

افضلی‌فرد با اعلام اینکه اهل تبانی و معامله نیستم، تصریح کرد: هرگز سعی نکردم به خاطر درخواست‌های شخصی حقوق آنها را در دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های مختلف به دلیل درخواست‌های شخصی نادیده گرفته و نسبت به آن خدشه‌ای وارد کنم چرا که معتقدم پیگیری مسایل شخصی و باجگیری‌های احتمالی نماینده‌ای را منقاد می‌کند.

نماینده مردم اردبیل در پایان اظهار داشت: به فضل الهی و با دعای مردم هرگز از مسیر راستگویی خارج نخواهم شد و ذره‌ای از حق و حقوق ملت را در دفاع جانانه تضییع نخواهم کرد.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول