اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار شیراز:

پروژه‌های عمرانی تنها نیاز شهرها نیست

خبرگزاری فارس: شهردار شیراز گفت: پروژه‌های عمرانی، زیرگذرها و روگذرها تنها نیاز شهرها نیست بلکه باید در کنار آنها مراکز فرهنگی، تفریحی و پارک‌های بزرگ نیز برای شهروندان بسازیم.

پروژه‌های عمرانی تنها نیاز شهرها نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی حوزه ریاست دفتر شهردار شیراز، علیرضا پاک فطرت در جریان بازدید از پروژه‌های شهر شیراز اظهار داشت: شهروندان در کنار اقداماتی که در بحث توسعه و عمران شهر و احداث پروژه‌های بزرگ و کوچک از سوی شهرداری‌ها انجام می‌شود، یک انتظار دیگر نیز از مسئولان و متولیان شهر دارند و آن نیز توجه به خواسته‌ها و نیازهای روحی و روانی آنها است.

وی ادامه داد: یک شهروند نیاز دارد که پس از یک هفته کار و تلاش، یک روز را در کنار خانواده و در محیطی آرام سپری کند، از این رو ما باید به عنوان متولیان شهری از خود بپرسیم که آیا توانسته‌ایم این نیاز و خواسته به حق آنها را عملی کنیم.

وی اضافه کرد: امروز جوانان ما بخش عظیمی از جمعیت جامعه را به خود اختصاص داده‌اند اما آیا ما توانسته‌ایم به سهم خود شرایط را برای سپری شدن اوقات فراغت آنها به شکلی مثبت و سالم فراهم کنیم.

پاک فطرت افزود: امروز در هر ساعتی از شبانه‌روز که درخیابان‌های شهر تردد می‌کنیم می‌بینیم که خانواده‌ها و به ویژه جوانان در گوشه‌ای نشسته‌اند و اوقات خود را به این شکل می‌گذرانند.

شهردار شیراز گفت: درشرایطی که ما شاهد جنگ تمام عیار فرهنگی دشمن هستیم و می‌دانیم که دشمن تمام امکانات خود را به کار بسته تا اعتقادات جوانانمان که سرمایه‌های اصلی انقلاب هستند را هدف قرار دهد، وظیفه داریم که آنها را در مقابل این تهاجم بزرگ بیمه کنیم.

وی ادامه داد: نباید خود را آنچنان غرق در توسعه و پیشرفت فیزیکی شهر کنیم که سایر مسائل و نیازها که بسیار ضروری و مهم هستند را فراموش کنیم.

پاک فطرت افزود: البته همان‌گونه که اجرای پروژه‌های عمرانی نیازمند پول و اعتبار است، انجام کارهای فرهنگی در حد قابل قبول و تاثیرگذار نیز به اعتبار نیاز دارد که می‌طلبد تمام دستگاه‌ها و نهادهای متولی امور فرهنگی وارد عمل شده و وظایف خود را انجام دهند.

وی گفت: به‌یقین انجام اقدامات و کارهای فرهنگی به ارتقای سطح فرهنگ شهروندان و کاهش پرونده‌های قضایی که بسیاری از آنها نتیجه عدم توجه مسئولان شهری به نیازهای واقعی مردم و به ویژه جوانان در حوزه مسائل فرهنگی است، کمک می‌کند.

شهردار شیراز اضافه کرد: امیدواریم با کمک تمام دستگاه‌های اجرایی به سمتی برویم که روزبه‌روز شاهد کاهش مشکلات شهرها باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، یکی از مشکلات و موانع پیش روی اجرای پروژه‌ها در شیراز را بحث تملک‌ها دانست و گفت: زمانی که شهرداری شیراز تصمیم به اجرای پروژه‌ای می‌گیرد و یا پروژه‌ای را آغاز می‌کند، برخی مالکان که املاک آنها در مسیر پروژه قرار دارد هنگامی که حساسیت کار و فشاری که بر مسئولان وارد شده را می‌بینند دنبال گرفتن امتیازات خاصی هستند.

وی افزود: امیدواریم بتوانیم با اتخاذ یک تصمیم و استفاده از یک راهکار مناسب، این مشکل که گاهی موجب توقف چند ماهه یک پروژه می‌شود را برطرف کنیم.

انتهای پیام/ز30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول