اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دامپزشکی دنا:

کشتارگاه دنا فاقد سردخانه و کوره لاشه‌سوز است

خبرگزاری فارس: رئیس دامپزشکی دنا گفت: کشتارگاه دنا فاقد سردخانه و کوره لاشه‌سوز است که مسئولان باید فکری به حال آن کنند.

کشتارگاه دنا فاقد سردخانه و کوره لاشه‌سوز است

به گزارش خبرگزاری فارس از دنا خداکرم چهارلنگ صبح امروز در جلسه ساماندهی کشتارگاه شهر سی‌سخت درباره نحوه نظارت بر کشتار دام و پیشگیری از تب کریمه کنگو اظهار کرد: تب خونریزی ویروسی کریمه کنگو یک بیماری حاد است که توسط کنه منتقل می‌شود.

رئیس شبکه دامپزشکی دنا با بیان اینکه شایع‌ترین راه انتقال بیماری ذبح دام‌های آلوده و تماس با لاشه دام و خون پس از ذبح است، گفت: کوتاهی در رعایت بهداشت و مسائل شرعی تهدیدکننده بوده و لازم است نظارت بر ذبح از نظر بهداشتی و شرعی مد نظر قرار گیرد.

چهارلنگ افزود: لاشه حیوان ذبح شده باید تا 24 ساعت و گاو تا 48 ساعت در سردخانه نگهداری شود که کشتارگاه شهر سی‌سخت فاقد سردخانه و کوره لاشه‌سوزی احشام است.

وی از مسئولین جهاد کشاورزی خواست برای توجیه دامداران کلاس و جلسات مستمر برگزار کرده چرا که آموزش همگانی جهت آشنایی هر چه بیشتر با بیماری‌های مشترک دام و انسان لازم است.

رئیس شبکه دامپزشکی دنا با انتقاد از وضعیت کشتارگاه سی‌سخت گفت: در صورتی که روزانه 30 رأس دام کشتار داشته باشیم این کشتارگاه جوابگو نیست و خودروی حمل لاشه نیز قدیمی و غیربهداشتی است.

وی سم‌پاشی اماکنی که دام در آن‌جا نگهداری می‌شود را خواستار شد و افزود: باید بر گلوگاه‌های ورودی و خروجی نظارت شود و در حوزه‌های مختلف اعم از ستادی، عملیاتی و اجرایی پیشگیری و کنترل لازم انجام شود.

این مقام مسئول با بیان این‌که بیش از 70 درصد جمعیت در بخش پاتاوه ساکن هستند اظهار کرد: متأسفانه در روستاها ذبح به صورت غیر بهداشتی انجام می‌شود و شهر پاتاوه فاقد کشتارگاه بوده که لازم است در این مورد چاره‌اندیشی شود.

وی مصرف گوشت تازه را بسیار خطرناک دانست و تصریح کرد: مصرف گوشت تازه احتمال آلوده بودن به انواع انگل را دارد که لازم است تا مدتی نگهداری و سپس عرضه شود.

انتهای پیام/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول