اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز بهداشت کهگیلویه:

60 درصد کشتار دام کهگیلویه خارج از فرایند کشتارگاه است

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز بهداشت کهگیلویه با بیان اینکه بیش از 60 درصد کشتار دام در شهرستان کهگیلویه خارج از فرایند کشتارگاه است، افزود: این میزان کشتار خارج از چرخه بهداشت، نگرانی‌ها را افزایش می‌دهد.

60 درصد کشتار دام کهگیلویه خارج از فرایند کشتارگاه است

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، نصرالله کرمی صبح امروز در حاشیه ستاد حوادث شهرستان کهگیلویه اظهار داشت: از نظر موقعیت، کشتارگاه باید در محلی احداث شود که از نظر راه‌های ارتباطی به آسانی بتوان دام‌های کشتاری را به آن محل حمل کرد.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان کهگیلویه اضافه کرد: کشتارگاه باید در محیطی احداث شود که امکان دسترسی به آب سالم و بهداشتی وجود داشته باشد و محل احداث کشتارگاه باید دور از مراکز آلوده‌کننده از قبیل محل نگهداری یا دفع زباله و فضولات حیوانی باشد.

کرمی با بیان اینکه بیش از 60 درصد کشتار دام در شهرستان کهگیلویه خارج از فرایند کشتارگاه است، افزود: این میزان از کشتار خارج از چرخه بهداشت نگرانی‌ها را افزایش می‌دهد که نیاز است که مردم همکاری بیشتری در این زمینه داشته باشند.

رئیس مرکز بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه تصریح کرد: توسعه و تجهیز کشتارگاه باید در اولویت کارهای عمرانی شهرستان قرار گیرد چرا که این امر به صورت مستقیم با سلامت مردم در ارتباط است و می‌طلبد که فرمانداری و شهرداری در این ارتباط حساسیت بیشتری به خرج دهند.

کرمی عنوان کرد: با توجه به این‌که استان و تبع آن شهرستان کهگیلویه دارای بافتی عشایری و روستایی هستند و دامداری و دامپروری یکی از شغل‌های اصلی مردم  شهرستان است، باید با اختصاص اعتبارات ویژه به سمت توسعه کمی و کیفی کشتارگاه‌ها حرکت کنیم.

کرمی با اشاره به اینکه بیش از 800 بیماری مشترک بین انسان و دام وجود دارد اضافه کرد: بحث آموزش و آگاهی‌بخشی به دامداران یکی از راهکارهای اصلی برای جلوگیری از انتقال این بیماری‌ها می‌باشد.

رئیس مرکز بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه ابراز داشت: با وجود حجم دام موجود در شهرستان و میزان کشتاری که باید انجام گیرد کشتارگاه دهدشت جوابگوی نیاز مردم نیست و باید به فکر توسعه آن بود.

کرمی اضافه کرد: توصیه ما به مردم این است که سعی کنند از کشتار غیر مجاز دام و خرید گوشت فاقد مجوز دامپزشکی خودداری کنند.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول