اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان دامپزشکی کشور:

احداث کشتارگاه جدید در اردکان ضروری است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: احداث کشتارگاه جدید در شهرستان اردکان ضروری است.

احداث کشتارگاه جدید در اردکان ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردکان، سیدمحسن دستور در سفر به اردکان در نشستی با فرماندار، مدیرکل دامپزشکی استان و شهرستان اردکان اظهار داشت: شهرستان اردکان به لحاظ ویژگی‌هایی نظیر وسعت، تعداد قابل توجه دام و طیوری که در آن قرار دارد همچنین پرورش بیش از 5هزار نفر شتر، نقش موثری در حفظ سرمایه‌گذاری‌هایی که توسط مردم و بخش خصوصی در آن انجام شده، دارد.

وی درباره مشکلات شبکه دامپزشکی شهرستان اردکان افزود: در حوزه دامپزشکی شهرستان مشکلاتی نظیر کمبود امکانات و نیرو وجود دارد که با مذاکرات انجام شده با مدیرکل دامپزشکی استان یزد و فرماندار اردکان، این موارد تا پایان سال جاری رفع خواهد شد.

دستور از بهره‌برداری از ساختمان فنی اداری در حال احداث شبکه دامپزشکی اردکان تا شش ماه آینده خبر داد و افزود: کشتارگاه جدید اردکان نیز باید توسط بخش خصوصی احداث و راه‌اندازی شود و سازمان دامپزشکی نیز در زمینه پرداخت تسهیلات از محل اعتبارات ملی و استانی و حمایت‌های پس از راه‌اندازی پشتیبانی لازم را به عمل خواهد آورد.

رئیس دامپزشکی شهرستان اردکان نیز در این نشست عنوان کرد: در شهرستان اردکان بیش از 200 واحد مرغداری، 8 هزار راس گاو، یک گاوداری صنعتی و تعداد زیادی گاوداری روستایی همچنین سه واحد بسته‌بندی مرغ و یک واحد بسته بندی پای مرغ وجود دارد و آمار جوجه‌ریزی سالانه در این شهرستان نیز 4 میلیون عدد است.

شهرام شاکر خاطرنشان کرد: در این شهرستان روزانه 40 راس گوسفند و بز و 10 راس گاو و شتر کشتار می‌شود.

اختصاص هزینه خرید دو خودرو برای دامپزشکی اردکان توسط فرماندار، اعطای مجوز استخدام دو نیرو به منظور افزایش گشت‌های نظارتی و افزایش تخصیص اعتبارات شهرستان به شبکه دامپزشکی اردکان از جمله تصمیمات مهم این نشست بود.

انتهای پیام/خ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول