اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری:

ملت ایران در مقابل توطئه‌های معاویه زمان هوشیار است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: ملت هوشیار ایران در دفاع از ولی‌فقیه خود استوار و پایدار است و فریب تبلیغات دروغین معاویه‌های زمان را نمی‌خورد.

ملت ایران در مقابل توطئه‌های معاویه زمان هوشیار است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد که در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد، با سفارش نمازگزاران به تقوای الهی اظهار داشت: نیمه اول ماه مبارک رمضان روبه پایان است و در آستانه قرار گرفتن در شب‌های قدر قرار داریم که باید این فرصت را مغتنم شمرد و از آن به نحو مطلوب بهره گرفت.

وی با اشاره به آیه 10 سوره مبارکه حجرات، افزود: در این آیه خداوند متعال به ویژگی‌های برادران ایمانی اشاره داشته و صفات و ویژگی‌های برادران دینی را برشمرده است که عمل به این آیه شریفه سلامت، رشد و کمال جامعه را به همراه دارد.

نکونام تصریح کرد: حدیثی از امام حسن مجتبی(ع) در رابطه با همین آیه شریفه وجود دارد که در آن سخن از اخوت دینی به میان آمده و به شباهت‌های برادران ایمانی پرداخته است.

امام جمعه شهرکرد ادامه داد: در این حدیث، امام حسن(ع) همدلی و همراهی مومنان در غلبه بر دشمن را یکی از مهمترین ویژگی‌های برادران ایمانی برشمرد و بیان می‌دارد که همدلی و وحدت امت اسلامی سبب می‌شود تا هیچ مکر و حیله‌ای به آن‌ها آسیب نرساند.

وی افزود: بر اساس این حدیث امام حسن(ع)، مومنان هیچ‌گاه از دشمنان داخلی و خارجی غافل نمی‌شوند و همواره مسائل پیرامون خود را رصد می‌کنند تا فریب توطئه‌های دشمن را نخورند.

نکونام با بیان اینکه قرآن کریم، کتاب زندگی است، گفت: بکوشیم تا در محضر قرآن و آموزه‌های انسان‌ساز آن زندگی خود را شکل دهیم و در عمل به دستورات آن تمام توان خود را به کار گیریم.

وی در ادامه بر ضرورت انس با قرآن در ماه مبارک رمضان تاکید کرد و افزود: بهره‌گیری از قرآن و آموزه‌های انسان‌ساز این منبع وحی الهی در ماه مبارک رمضان اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که با تفکر و تدبر در این کتاب آسمانی می‌توان زمینه رشد و تکامل خود را فراهم کرد.

نکونام با اشاره به اهمیت نماز عبادی سیاسی جمعه، گفت: نماز جمعه نشانه ایمان است و هرکس در ایمانش صادق باشد، نماز جمعه را ترک نمی‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: یکی از آداب نماز جمعه، گوش دادن به خطبه‌ها است که نمازگزاران باید به این نکته توجه ویژه‌ای داشته باشند.

نکونام در ادامه با تبریک میلاد امام حسن مجتبی(ع) و روز اکرام و اطعام، اظهار داشت: اکرام و اطعام از ارزش‌های والای جامعه اسلامی است که در همین راستا افطاری دادن در ماه مبارک رمضان هرچند به یک خرما یا جرعه‌ای آب از فضیلت بالایی برخوردار است.

وی، محبت به اهل بیت(ع) را موجب رستگاری مومنان دانست و افزود: هرکس از مکتب اهل بیت(ع) جدا شود، نمی‌تواند از قرآن بهره بگیرد و در نهایت رستگار نمی‌شود.

نکونام به 16 مرداد سالروز شکل‌گیری جهاد دانشگاهی در کشور اشاره کرد و گفت: جهاد دانشگاهی از ابتدای تاسیس تاکنون خدمات بسیاری را به نظام ارائه داده که شایسته تقدیر است.

امام جمعه شهرکرد همچنین با گرامیداشت 17 خرداد روز خبرنگار، تصریح کرد: خبرنگاران رسالت بزرگی را در جامعه برعهده دارند و به عنوان عضوی فعال بین مسئولان و مردم واسطه هستند و از این طریق خدمات بسیاری را به جامعه ارائه می‌دهند.

نکونام در ادامه با محکوم کردن اقدامات ضدانسانی آمریکا در بمباران شیمیایی دو شهر هیروشیما و ناکازاکی، بیان داشت: آمریکا و ایادی آن منشأ بزرگترین فجایع و اقدامات ضدبشری در جهان هستند این در حالی است که قصد دارند با توطئه‌ها و ترفندهای خود اقدامات هسته‌ای ایران را زیرسئوال ببرند و مانع از رشد پیشرفت علمی کشور شوند.

وی با تسلیت شهادت حضرت علی(ع)، به نقش منافقان و معاندان در طول تاریخ اشاره کرد و گفت: در زمان امام علی(ع) عده‌ای با مطرح کردن پیراهن عثمان به تشنج و اختلال در جامعه اسلامی دست می‎زدنند و امروز نیز به همین شکل و با مطرح کردن موضوعاتی چون تروریسم، انرژی هسته‌ای و حقوق بشر قصد فریب‌کاری و تفرقه‌افکنی می‌دارند.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: این در حالی است که مردم امروز هوشیار هستند و در دفاع از ولی‌فقیه خود استوار و پایدارند و فریب تبلیغات دروغین معاویه‌های زمان را نمی‌خورند.

انتهای پیام/ی10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول