اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت احوال استان قم:

1.4 میلیون ایرانی متبرک به نام، القاب و کنیه‌های امام حسن(ع) هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت احوال استان قم گفت: یک میلیون و 400 هزار ایرانی نام، القاب و کنیه امام حسن(ع) را برای نامگذاری فرزندان خود برگزیده‌اند.

1.4 میلیون ایرانی متبرک به نام، القاب و کنیه‌های امام حسن(ع) هستند

ولی‌الله عسگری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به فرا رسیدن سالروز‌ ولادت امام حسن مجتبی(ع) گفت: در دین مبین اسلام به انتخاب نام نیک برای فرزندان سفارش و تاکید بسیاری شده و در بین نام پسران، نام حسن یکی از نیک‌ترین و زیباترین نام‌ها عنوان شده است.

وی افزود: نام حسن یک میلیون و 18 هزار و 718 بار در پایگاه اطلاعات جمعیت سازمان ثبت احوال کشور به ثبت رسیده است و تاکنون نیز یک میلیون و 392 هزار و 605 نفر نام، القاب و کنیه امام حسن(ع) را برای نام‌گذاری فرزندان خود برگزیده‌اند.

وی افزود: نامگذاری نام‌های مجتبی با 299 هزار و 492 مرتبه، تقی با 65 هزار و 180 مرتبه، طیب با 7 هزار و 134 مرتبه، زکی با هزار و 375 مرتبه و سید با 544 مرتبه از فراوان‌ترین القاب حضرت امام حسن(ع) برای فرزندان پسر در کشور بوده است.

عسگری ادامه داد: همچنین کنیه ایشان با نام ابومحمد که تنها کنیه آن حضرت است 161 بار در پایگاه اطلاعات جمعیت سازمان ثبت احوال کشور به ثبت رسیده است.

مدیرکل ثبت احوال استان قم گفت: از القاب امام حسن(ع)، لقب‌هاى سبط، سید، زکى و مجتبى است که از میان این القاب لقب مجتبی بیشتر از القاب دیگر معروف بوده و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ل30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول