اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آستانه میلاد امام حسین مجتبی (ع) صورت گرفت

تجلیل از خیری که سالانه 25 زوج را راهی خانه بخت می‌کند

خبرگزاری فارس: خیر نام آشنای اردبیل گفت: همه ساله 25 نفر از زوج‌های جوان در آستانه ازدواج را که نیاز به تأمین جهیزیه دارند با همراهی کمیته امداد راهی خانه بخت می‌کنیم.

تجلیل از خیری که سالانه 25 زوج را راهی خانه بخت می‌کند

خیر نامدار اردبیلی جمال رفیعی امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: هر چند در نصر‌آباد مشگین‌شهر دیده به جهان گشودم اما با سکونت در شهرهای مختلف به ویژه پارس‌آباد، تهران و اردبیل لذت دنیا را در همنوع دوستی و شریک درد دیگران شدن می‌دانم.

وی با یادآوری اینکه بیش از 25 سال است که با کمیته امداد و برخی دیگر از نهادهای حمایتی آشنایی پیدا کرده و با آنها در ارتباط هستم، خاطرنشان کرد: عنصر اصلی در تعالی و رشد را تشویق و ترغیب به کار نیک می‌دانم و یقین دارم که نبی مکرم اسلام (ص) و شهید ماه رمضان حضرت علی (ع) نیز در سایه تشویق و هدایت بشر به سمت سعادت به درجه علیین رسیدند و توانسته‌اند از خود برای امت‌شان الگو و اسوه حسنه بر جای بگذارند.

این خیر نام‌ آشنای اردبیل نیاز انسان‌ها به تشویق را به مانند نیاز آنها به آب و غذا اعلام کرد و گفت: در این سال‌های همکاری بسیاری از افراد به ظاهر نیازمند اما غنی از نظر فکر و اندیشه و تدبر را با تشویق و ترغیب به سمت پیشرفت و سعادت به تحرک واداشته و زمینه خودکفایی بسیاری از آنها در سال‌های اخیر فراهم شده است.

رفیعی یکی از زیباترین سرود هستی را سرود همنوایی با نیازمندان و حفظ مسئولیت‌پذیری در مقابل تمام آحاد جامعه اعلام کرد و یادآور شد: خود طبیعت و آهنگ زندگی ساری و جاری شده جامعه انسان را به همنوع دوستی و تأمل و ارتباط با دیگران ترغیب و تشویق می‌کند و این گوش شنوایی می‌خواهد که ندای موزون همراهی و همیاری را بشنود.

وی از پرسنل زحمتکش کمیته امداد که 24 ساعته نه برای حقوق و گذراندن وقت اداری بلکه با شرافت انسانی تلاش می‌کنند تا گرهی از مشکلات بینوایان و ناتوانان جامعه باز کنند و آنها را حداقل به آرامش روحی و روانی برسانند، قدردانی کرد.

این خیر نیکوکار یکی از کارهای ماندگار در دفتر سلوک دنیوی هر انسان را کاستن از آلام دیگران و مهیا کردن فضا برای مهیا شدن امر نیک ازدواج و همسویی توصیف کرد و گفت: همه ساله به صورت رسمی و به عشق 14 معصوم با تأمین 14 جهیزیه برای 14 زوج آنها را روانه خانه بخت می‌کنم و به صورت غیر‌رسمی نیز رقم آن در طول سال به 25 مورد می‌رسد.

رفیعی در گفت‌و گو با خبرنگار فارس بیان داشت:‌ از ابتدای امسال با 66 ازدواج مددجویان توانستیم با همکاری کمیته امداد جهیزیه و نیازمندی معیشتی آنها را تأمین کنیم و حتی با تأمین بخشی از هزینه‌ها این زوج‌های جوان را به عنوان ماه عسل به زیارت امام رضا (ع) به مشهد مقدس اعزام کنیم.

وی بهترین لحظات عمر خود را در دقایق و ساعات همراهی با کودکان یتیم، نیازمندان جامعه و یاری زنان سرپرست خانوار توصیف کرد و ادامه داد: ما در فضایی تنفس می‌کنیم که در آن مرام و اندیشه انسانیت نباید فدای نفسانیت شود چرا که در گذر زمان آنچه ماندنی است تکریم این شرافت و مرام انسانی و دور شدن از هرگونه کبر و خودپرستی است.

این خیر اردبیلی زندگی در دنیا را در کسب فضیلت‌ها و نیکی‌ها به آزمون کنکوری تشبیه کرد که در آن هر کس ذکاوت بیشتری داشته باشد پیروز بوده و به حقیقت در پیشگاه خداوند نیز جایگاه رضا و سخی را به دست خواهد آورد.

رفیعی دنیا را دار آزمایش و مدار بیقراری در یاری دیگران توصیف کرد و افزود: و چه زیباست که خداوند متعال در قیامت و در بررسی کارنامه اعمال ما بهترین حسنات را دستگیری از فقرا و نیازمندانی بداند که در دین اسلام به جلیس شدن با آنها تأکید شده است.

وی در پایان سخنان خود تمام ثروت، دارایی، جان، مال و فرزندان را سرمایه‌های عاریتی واگذار شده به بشریت توصیف کرد و به خبرنگار فارس اظهار داشت: ما نباید این امانت را بر اثر بی‌سپاسی و یا کفران نعمت استفاده درست و شایسته نداشته باشیم و یا بخواهیم از این جایگاه و منزلت سوء استفاده کنیم.

انتهای پیام/خ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول