اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عصر امروز صورت گرفت

درگیری شهرداری با یک سرمایه‌گذار در بجنورد

خبرگزاری فارس: عوامل شهرداری با حضور در مجتمع در دست ساخت شهر ناوک اقدام به درگیری با عوامل ساخت این پروژه کردند.

درگیری شهرداری با یک سرمایه‌گذار در بجنورد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، در این حادثه که عصر امروز روی داد، به گفته شاهدان عینی عوامل شهرداری با چند دستگاه خودرو اجرائیات وارد حریم شرکت سرمایه‌گذار شده و اقدام به شکستن شیشه و تصرف یک بلوک از ساختمان در حال احداث این شهرک کردند.

یکی از شاهدان عینی در این زمینه اظهار داشت: در حال گذر از این منطقه بودم که مشاهده کردم چهار دستگاه خودروی نیسان که در عقب آن عوامل اجرائیات و خدمات شهری بودند به یکی از ساختمان‌های شهرک کیش اوریناک هجوم بردند.

وی که خود را حسن یزدانی معرفی کرد، اظهار داشت: تنش بین عوامل اجرایی شهرداری و کارگران این پروژه بالا گرفته که منجر به تحریک بیشتر نیروهای دو طرف شد.

یکی دیگر از شاهدان عینی که از ابتدای حادثه این موضوع را دنبال کرده است، گفت: کارگران مجتمع در حال کار بودند که عوامل اجرائیات شهرداری با فشار وارد مجتمع کیش اوریناک شدند.

این شاهد عینی که خود را رضا کریمی معرفی کرد، گفت:‌ این افراد سپس در مقابل اعتراضات صاحب این مجتمع و کارگران، اقدام به سر و صدا کرده، تعدادی صندلی و میزی که در عقب یکی از خودروها بوده را پس از شکستن پنجره و باز کردن قفل یکی از بلوک‌ها، به این ساختمان انتقال دادند.

وی اظهار کرد: مشاجره لفظی بین اجرائیات و کارگران این مجتمع بالا گرفت به نحوی که تلاش‌های کارگران برای خروج مأموران اجرائیات شهرداری و پرهیز از فضای ملتهب نتیجه‌ای نداشت که در نهایت موضوع با ورود و دخالت نیروی انتظامی پایان یافت.

به گزارش فارس، افراد حاضر در صحنه از نحوه برخورد اجرائیات شهرداری با یک شرکت سرمایه‌گذار انتقاد کردند و گفتند: این اقدام شهرداری در حقیقت ممانعت از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است.

مسئول شرکت سرمایه‌گذاری کیش اوریناک نیز با تاکید بر اینکه این حادثه را از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد کرد، گفت: متأسفانه عوامل شهرداری با چند دستگاه نیسان به طور غیرقانونی وارد محل احداث ساختمان‌های شهرک ناوک شدند.

قاسمعلی علیپور اظهار کرد: این افراد اقدام به پاره‌کردن زنجیر درب ورودی کارگاه و شکستن چهار شیشه پنجره از نوع دوجداره و دو عدد درب ورودی کردند.

وی افزود:‌ عوامل اجرائیات شهرداری بدون توجه به خواسته‌های شرکت مبنی بر ترک این مجموعه و خارج‌شدن از محوطه شرکت، تا ساعاتی اقدام به ایجاد تشنج در این مجموعه کردند.

علیپور تصریح کرد: شهردار به همراه مشاور حقوقی شهرداری و شهردار منطقه دو نیز در همان دقایق نخست در محل حضور یافته و قبل از تشنج محل را ترک کردند.

وی با تاکید بر اینکه این نحوه برخورد شهرداری با رویکرد حمایت از سرمایه‌گذاران منافات دارد، گفت: همواره مدیران استانی می‌گویند فرش قرمز زیر پای سرمایه‌گذاران پهن می‌کنیم، آیا این همان فرش قرمز است.

شهردار بجنورد نیز با رد اظهارات مطرح شده در مورد حادثه درگیری گفت: این ملک مربوط به شهرداری و در تصرف آن است و شهرداری در زمان گذشته به جهت حمایت از سرمایه‌گذار و تقویت بنیه مالی ایشان سند را به نام وی انتقال داده است.

کیوان دژهوت‌ با بیان اینکه انتقال این سند به خاطر استفاده از تسهیلات بانکی صورت گرفت، افزود: برای ساخت قدر و سهم شهرداری مقرر شد تا معادل یک بلوک موسوم به آرام در شهرک ناوک به صورت بلاعوض برای تصرف، فروش و امور جاری ساختمان شامل پایان کار، تفکیک و ... در اختیار شهرداری گذاشته شود.

وی با بیان اینکه در روز حادثه شهرداری برای پاکسازی و انتقال شهرداری منطقه دو که استیجاری بوده به این بلوک اقدام کرد، گفت: شهرداری صرفاً سهم خود را طلب کرده و هیچگونه درگیری ایجاد نکرده و تنها وارد بلوک مربوط به خود شده است.

دژهوت با اشاره به اینکه متأسفانه عوامل اجرایی سرمایه‌گذار بعد از رفتن بنده وارد بلوک مربوط به شهرداری شده‌اند، افزود: این ورود موجبات درگیری را فراهم آورد.

به گفته وی در بدو ورود عوامل شهرداری به مجموعه بلوک‌های شهرک ناوک که خود در محل بوده، نه زنجیری پاره شده و نه درگیری صورت گرفته است.

شهردار بجنورد با بیان اینکه یک‌سال است که از سرمایه‌گذار برای تعیین تکلیف بلوک‌ها نیز دعوت کرده‌ایم، اظهار کرد: متأسفانه در این مدت سرمایه‌گذار در هر نوبت به نوعی طفره رفته است.

شهرک ناوک که در آن مجموعه واحدهای مسکونی کیش اوریناک قرار داشته در انتهای خیابان قیام بجنورد واقع شده و ده‌ها پروژه اداری و مسکونی نیز در این شهرک در حال ساخت است.

انتهای پیام/آ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول