اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان خبر داد

شرکت 10 هزار زنجانی در مسابقه "باربی روح آمریکایی"

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: 10 هزار و 56 نفر در مسابقه کتابخوانی باربی روح آمریکایی شرکت کردند.

شرکت 10 هزار زنجانی در مسابقه "باربی روح آمریکایی"

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمدربیع احمدخانی بعد از ظهر امروز در جلسه کتابخانه‌های عمومی استان و کمیته سند نهضت مطالعه مفید اظهار کرد: 4 هزار جلد کتاب در بین ادارات مختلف استان زنجان برای برگزاری مسابقه باربی روح آمریکایی توزیع شد.

وی با بیان اینکه در این مسابقه 10 هزار و 56 نفر شرکت کردند، افزود: استقبال دستگاه‌های فرهنگی استان زنجان از این مسابقه مطلوب نبود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به عدم حضور حتی یک نفر از دستگاه‌های فرهنگی استان زنجان در این مسابقه افزود: عامه مردم و خانواده‌ها استقبال مطلوبی از این مسابقه داشتند.

وی از برگزاری مراسم تجلیل از خیرین و حامیان در وزارت کشور خبر داد و افزود: در این مراسم از دو نفر از خیرین استان زنجان نیز تجلیل شد.

احمدخانی با اشاره به بهره‌برداری پروژه‌های مختلف این اداره کل همزمان با هفته دولت یادآور شد: 10 باب کتابخانه عمومی روستایی در روستاهای بالای 20 هزار و 25 هزار نفر جمعیت همزمان با هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه یک باب کتابخانه سیار در استان زنجان به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: 50 قفسه پیک کتاب نیز در اماکن پر رفت و آمد زنجان همزمان با هفته دولت در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به نصب این قفسه‌های کتاب در اماکن شلوغ استان زنجان یادآور شد: راه‌آهن، بیمارستان‌ها، استانداری و پارک بانوان برای نصب این قفسه‌ها در نظر گرفته شده است.

وی از بهره‌برداری شش ایستگاه مطالعه در زنجان خبر داد و گفت: این ایستگاه‌ها در بانک صادرات، امامزاده سید ابراهیم (ع) و برخی اماکن زنجان نصب می‌شود.

احمدخانی با اشاره به تشکیل کمیته دریافت نیم درصد درآمد شهرداری‌ها برای کتابخانه‌های عمومی استان تصریح کرد: فعالیت‌های این انجمن آغاز شده است.

وی از آغاز به کار فعالیت انجمن خیرین مدرسه‌ساز در استان زنجان خبر داد و گفت: امیدواریم با حضور خیرین شاهد رشد و توسعه فضاهای فرهنگی استان باشیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به انجام مطالعه طرح باغ مطالعه زنجان یادآور شد: این مجموعه در شهرک بهارستان زنجان در نظر گرفته شده است که تاکنون عملیات اجرایی آن آغاز نشده و نیازمند حمایت‌های جدی است.

وی با تقدیر از حمایت‌های معاونت سیاسی و امنیتی استاندار زنجان از فعالیت‌های کتابخانه مرکزی زنجان ادامه داد: در حال حاضر این کتابخانه به عنوان یکی از طرح‌های استان زنجان مورد نظر است.

احمدخانی با بیان اینکه فعالیت چهار کانون قرآن و نهج‌البلاغه در استان زنجان آغاز شده است، افزود: در حال حاضر فعالیت‌های مطلوبی از سوی این کانون‌ها انجام می‌شود.

وی از مکاتبه اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با دستگاه‌های اجرایی برای ارائه آمار کتابخانه‌ها خبر داد و افزود: با در نظر گرفتن کتابخانه‌های ادارات مختلف استان، شاخص کتابخوانی در استان زنجان افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول