اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت قایقرانی چهارمحال و بختیاری خبر داد

آغاز مسابقات انتخابی تیم قایقرانی چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت قایقرانی چهارمحال و بختیاری گفت: مسابقات انتخابی تیم قایقرانی چهارمحال و بختیاری در قالب مسابقات جام رمضان آغاز شد.

آغاز مسابقات انتخابی تیم قایقرانی چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، ابراهیم شفقت ظهر امروز در مراسم افتتاحیه این مسابقات اظهار داشت: این مسابقات در سبک قایقرانی کاناپولو ویژه ماه مبارک رمضان در حال برگزاری است، که در نهایت نفرات برتر برای شرکت در مسابقات قهرمانی کشور انتخاب می‌شوند.

وی افزود: 60 نفر در قالب پنج تیم در این مسابقات حضور دارند که از شهرستان‌ شهرکرد، سامان و فرخ‌شهر در مسابقات انتخابی استان برای حضور در مسابقات کشوری شرکت ‌کرده‌اند.

شفقت بیان داشت: مسابقات کشوری کاناپولو قهرمانی کشور شهریورماه جاری در رده سنی کمتر از 21 سال برگزار می‌شود که فدراسیون قایقرانی هنوز به صورت قطعی میزبان این مسابقات را مشخص نکرده است.

رئیس هیئت قایقرانی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه هیئت قایقرانی این استان با مشکلات فراوانی مواجه است، گفت: تیم قایقرانی سامان به دلیل نبود فضای مناسب مجبور است در رودخانه تمرینات خود را انجام دهد، و تیم شهرکرد نیز برای شرکت در این مسابقات هیچگونه تمرینی نداشته است.

وی افزود: هیئت قایقرانی چهارمحال و بختیاری تمامی امکانات و تجهیزات مورد نیاز برای این رشته ورزشی را در حد توان خود در اختیار این ورزشکاران قرار می‌دهد.

شفقت افزود: هیئت شنای شهرکرد، دفتر ندارد، اما در صورتی که ورزشکار متقاضی این رشته ورزشی وجود داشته باشد اقدامات لازم برای ثبت‌نام او انجام می‌گیرد.

رئیس هیئت قایقرانی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در حال حاضر در این رشته ورزشی افزون بر 250 ورزشکار مشغول به فعالیت هستند که از سطح عملکردی بسیار مطلوبی نیز برخوردار هستند.

وی با اشاره به مشکلات فراروی این رشته ورزشی گفت: با توجه به اینکه استقبال جوانان از این رشته ورزشی حیرت‌انگیز است، بر همین اساس در این شرایط کمبود امکانات و تجهیزات لازم و عدم وجود اسپانسر مهم‌ترین دغدغه هیئت قایقرانی به شمار می‌آید‌.

شفقت خاطرنشان کرد: در روستاها و شهرهای مختلف این استان استعدادها و قهرمانان زیادی در این رشته ورزشی وجود دارد که با اختصاص امکانات و اعتبارات لازم به این بخش و حمایت از ورزشکاران این رشته ورزشی می‌توان شاهد رشد و شکوفایی بیش از پیش این رشته ورزشی در سطح استان در آینده نزدیک بود.

وی با بیان اینکه رشته قایقرانی در این استان در رشته آب‎های آرام، کاناپولو، آب‌های خروشان فعال است، گفت: ورزش کاناپولو نزدیک به سه سال است که در این استان آغاز به فعالیت کرده است و در حال حاضر افزون بر 350 ورزشکار در این رشته ورزشی در این استان مشغول فعالیت هستند.

شفقت با اشاره به برنامه‌های استعدادیابی هیئت قایقرانی استان گفت: کمیته استعدادیابی از سال گذشته برای همه رشته‌ها و در رده‌های سنی نوجوانان و جوانان در هیئت قایقرانی راه‌اندازی شده است تا با شناسایی افراد مستعد، آنها را به باشگاه‌های بدنسازی هیئت قایقرانی معرفی ‌کند و آنها برای حضور در تیم ملی مورد حمایت و پشتیبانی قرار گیرند.

وی ادامه داد: بعد از پایان این رقابت‌ها ورزشکاران برای شرکت در مسابقات قهرمانی کشور یک دوره کوتاه تمرینات آمادگی خواهند داشت و پس از آن به مسابقات قهرمانی کشور اعزام می‌شوند.

شفقت با بیان اینکه ورزشکاران این استان از سطح آمادگی مطلوبی برخوردار هستند، افزود: زمانی که انسان این انرژی و استعداد و صلابت را در جوانان می‌بیند به خود می‌بالد و انرژی مضاعفی می‌گیرد.

وی تصریح کرد: با توجه به وجود رودخانه‌های زیاد در این استان جوانان علاقه زیادی به شنا کردن دارند، که این موضوع باعث جذب بیش از پیش جوانان این استان به ورزش شنا شده است.

انتهای پیام/غ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول