اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم‌مقام مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره):

رمضان فرصتی ویژه برای بندگی خداست

خبرگزاری فارس: قائم‌مقام مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: ماه رمضان، ماه خدا و یک فرصت ویژه برای بندگی او است.

رمضان فرصتی ویژه برای بندگی خداست

حجت‌الاسلام محمود رجبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به راه‌های بهره‌گیری از ماه مبارک رمضان اظهار کرد: رمضان ماه نزول رحمت الهی بوده و در روایات به عنوان یک فرصت ویژه برای بندگی خدا از آن یاد شده است.

وی ادامه داد: این ماه، ماهی است که خداوند آن را بزرگ داشته و بر تمام ماه‌های دیگر برتری داده است.

قائم‌مقام مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) افزود: پیامبر(ص) این ماه را ماه خدا نامیده و مردم را در این ماه میهمان خدا توصیف کرده که دعوت شده‌اند تا از چشمه‌سار رحمت و بخشش خداوند در این ماه سیراب شوند.

وی با اشاره به ممتاز بودن ماه رمضان بر تمام ماه‌های سال ابراز کرد: شب قدر در این ماه واقع شده که همین موضوع نیز عظمت این ماه را نشان می‌دهد.

رجبی اضافه کرد: این ماه یک فرصت استثنایی برای تمام مسلمانان برای رسیدن به مقام معنوی شایسته انسانیت و مقام خلیفه‌ ‌الهی است.

وی با اشاره به راه‌های بهره‌گیری هر چه بیشتر از ماه مبارک رمضان اظهار کرد: نخستین راه برای این بهره‌گیری توجه به این فرصت استثنایی است.

قائم‌مقام مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: هر قدر انسان به اهمیت فرصت‌هایی که پیش رو دارد بیشتر توجه کند، از این فرصت‌های بهتر استفاده خواهد کرد و اگر از عظمت فرصت‌های خود غافل باشد، بهره‌گیری کمتری از این ماه خواهد داشت.

وی عنوان کرد: بر این اساس نخستین قدم در راه استفاده از این فرصت الهی، شناخت عظمت این ماه و توجه به منزلت ساعت‌ها و لحظه‌های آن است.

رجبی افزود: یکی دیگر از راه‌های بهر‌ه‌برداری از فرصت ماه رمضان، نگاه جامع داشتن به آن و استفاده از آن برای پرورش تمام ابعاد فضایل انسانی است.

وی ادامه داد: راز و نیاز با خدای متعال، توسل به اهل بیت(ع) و استمداد از این بزرگواران و خود را مشمول عنایات و الطاف آنها قرار دادن از مهم‌ترین راه‌های استفاده از این ماه است.

قائم‌مقام مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به جنبه اجتماعی عبادات در ماه مبارک رمضان ابراز داشت: در این ماه رسیدگی به نیازمندان و دیگر عبادات اجتماعی مانند امر به معروف و نهی از منکر بسیار توصیه شده است.

وی گفت: رمضان ماهی است که باید در آن از خودخواهی‌ها چشم پوشید و مشکلات مسلمانان را در سطح بین‌المللی مورد توجه قرار داد.

رجبی عنوان کرد: تلاش کردن برای رفع محرومیت‌ها و مقابله با ظلم و ستم از وظایف اجتماعی است که باید در این ماه به آن توجه ویژه داشت و در واقع صفای روحی که در این ماه برای انسان حاصل می‌شود، به پرداختن به این امور کمک می‌کند.

وی اظهار داشت: توبه و بازگشت به سوی خداوند در این ماه بسیار تاثیرگذارتر است و خداوند در این ماه فرصتی به ما داده تا کمبودهای گذشته را جبران کرده و برای بازسازی شخصیت معنوی خود بکوشیم.

قائم‌مقام مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) خاطر نشان کرد: اگر انسان بتواند در این ماه نفس خود را پالایش داده و از کوتاهی‌ها و تقصیرها پاک کند، در پایان این ماه به لطافت روحی خواهد رسید که خود زمینه‌ای برای بهترین و بالاترین اعمال و خدمت‌های فردی و اجتماعی است.

وی ابراز داشت: انسان باید در این ماه با توسل به اهل بیت(ع) و جلب عنایت امام زمان(عج) کوشش کند که خود این موضوع در بهتر انجام دادن اعمال فردی و اجتماعی این ماه کمک می‌کند.

رجبی گفت: اگر روزه ما حقیقی بوده و تمام قوای جسمی و  روحی در این ماه حق الهی را ادا کنند، به مرتبه‌ای خواهیم رسید که زمینه بهره‌برداری بیشتر از این ماه برای ما فراهم می‌شود.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول