اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل پایگاه انتقال خون گیلان:

سالانه 80 هزار واحد خون در گیلان اهدا می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل پایگاه انتقال خون گیلان با اشاره به اینکه سالانه 80 هزار واحد خون در گیلان اهدا می‌شود گفت: گیلان 7 پایگاه ثابت و 2 پایگاه سیار اهدای خون دارد.

سالانه 80 هزار واحد خون در گیلان اهدا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت مهدی سعادتی با حضور در اداره کل انتقال خون گیلان ضمن بازدید از بخش‌های مختلف این سازمان خون خود را اهدا کرد.

وی از نزدیک با کارکنان انتقال خون گیلان و نیکوکارانی که برای اهدای خون در این اداره کل حضور یافته بودند دیدار و گفت‌وگو کرد و در حاشیه این بازدید به اهدای خون خود پرداخت.

مدیرکل پایگاه انتقال خون گیلان ظهر امروز در جریان بازدید استاندار، از فعالیت این پایگاه در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: مراکز انتقال خون گیلان در ماه مبارک رمضان علاوه بر ساعات اداری پس از افطار نیز آماده دریافت خون هستند.

علی داودی با اشاره به اینکه سالانه 80 هزار واحد خون در گیلان اهدا می‌شود خاطر نشان کرد: گیلان 7 پایگاه ثابت و 2 پایگاه سیار اهدای خون دارد و از استان‌های پرمصرف خون محسوب می‌شود.

وی با تصریح بر اینکه در چهار ماهه نخست امسال مردم گیلان با مراجعه به پایگاه‌های انتقال خون استان تعداد 25 هزار و 791 واحد خون اهدا کردند افزود: از این تعداد، 5 هزار و 733 نفر برای نخستین بار، 5 هزار و 873 نفر با سابقه و 14 هزار و 185 نفر از اهداکنندگان مستمر بودند یعنی افرادی که حداقل در سال دو بار برای اهدای خون اقدام می‌کنند.

این مسئول ترغیب و گردآوری داوطلبان اهدای خون و اجرای برنامه‌های آموزشی برای آگاهی مردم به امر اهدای خون را از وظایف پایگاه انتقال خون عنوان کرد.

وی اذعان کرد: تعیین شرایط استاندارد برای جمع‌آوری، نگهداری خون و محصولات خونی، وسایل مورد مصرف، صدور کارت و شرایط پزشکی مجاز برای اهدای خون از دیگر وظایف پایگاه‌های انتقال خون است.

داودی انجام آزمایش‌های تخصصی و فوق تخصصی مرتبط با رشته‌های مختلف بالینی را از دیگر وظایف پایگاه‌های مذکور ذکر کرد.

وی استقرار نظام تضمین کیفیت در تأمین خون و فرآورده‌های خونی و بهینه‌سازی مصرف خون و فرآورده‌های خونی را از جمله راهبردهای مهم پایگاه انتقال بیان کرد.

انتهای پیام/غ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول