اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل انتقال خون استان اردبیل خبر داد

توسعه مشارکت مردم اردبیل در اهدای خون

خبرگزاری فارس: مدیرکل پایگاه انتقال خون استان اردبیل از افزایش مناسب مشارکت مردم استان اردبیل در اهدای خون به افراد نیازمند خبر داد.

توسعه مشارکت مردم اردبیل در اهدای خون
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرامرز درگاهی پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی مشکلات خون‌گیری در مرکز انتقال خون پارس‌آباد اظهار داشت: مردم استان اردبیل همچون سال‌های گذشته امسال نیز در اهدای خون مشارکت جدی داشتند و با نیک‌اندیشی و خیر‌خواهی خود توانسته‌اند خون مورد نیاز و فرآورده‌های مرتبط با آن را تامین کرده و نگرانی برخی از بیماران و افراد نیازمند به این محصولات را برطرف کنند.
وی از ارتقای مرکز انتقال خون پارس‌آباد به یک درجه بالاتر خبر داد و افزود: قرار است مرکز انتقال خون پارس‌آباد با یک درجه ارتقا به سطح پایگاه انتقال خون تبدیل شده و خدمات مناسب‌تری را ارائه کند.
مدیرکل پایگاه انتقال خون استان اردبیل با بیان اینکه در اکثر مراکز و پایگاه‌های انتقال خون استان کار خون‌گیری و فرآوری آن به خوبی انجام می‌شود خاطرنشان کرد: در مرکز انتقال خون پارس‌آباد اهدای خون در 10 ماه اول امسال بیش از 30 درصد رشد یافته و این نشاندهنده علاقمندی مردم این منطقه به اهدای خون برای افراد نیازمند و متقاضی است.
درگاهی بیان داشت: مرکز انتقال خون پارس‌آباد در اهدای خون و فرآوری سایر محصولات با توجه به تلاش‌ها و فعالیت‌های گسترده در جایگاه دوم استانی قرار دارد و این رویه همچنان با جدیت دنبال شده و ارتقای جایگاه این مرکز را شاهد خواهیم بود.
این مسئول یادآور شد: مردم این شهرستان مرزی در نیمه اول امسال 2 هزار و 500 سی‌سی خون اهدا کرده‌اند که به نظر می‌رسد تا پایان امسال این میزان به دو برابر برسد.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این جلسه فرماندار شهرستان پارس‌آباد نیز ضرورت راه‌اندازی پایگاه جدید انتقال خون در این شهرستان یادآور شد و اظهار داشت: با توجه به افزایش جمعیت و گستردگی علاقمندی مردم به اهدای خون به نظر می‌رسد در کنار پایگاه ثابت باید چند پایگاه سیار جمع‌آوری و اهدا ایجاد شود.
ولی کریمی خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی مراکز جدید و ارتقا مرکز فعلی به پایگاه انتقال و تامین خون مورد نیاز برخی کمبودها جبران شده و نیاز‌مندی‌ها از مرکز استان رفع خواهد شد.
وی اهدای خون را نوعی گذشت و ترویج روحیه نوع‌ دوستی و توسعه نشاط و شادابی در جامعه توصیف کرد و افزود: اهدای خون در حقیقت محبت و عاطفه‌های گروهی را پیوندی مستحکم‌تر می‌بخشد و برخی از نیازهای جامعه را برطرف می‌کند.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول