اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌عامل سازمان انتقال خون:

کرمان رتبه هشتم کشوری اهدای خون را دارد

خبرگزاری فارس: مدیر‌عامل سازمان انتقال خون گفت: پایگاه انتقال خون استان کرمان از پایگاه‌های بسیار خوب از نظر کیفی و کمی است که مورد تأیید سازمان انتقال خون کشور است.

کرمان رتبه هشتم کشوری اهدای خون را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، غلامرضا توگه ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: همه ما در سازمان انتقال خون کشور توان خود را برای توانمندی بیشتر علمی که مورد تأکید مقام معظم رهبری است به کار گرفته‌ایم و سعی کرده‌ایم که الگو و پیشرو باشیم.

وی افزود: سازمان انتقال خون کشور تنها متولی و مسئول برای تهیه خون سالم و کافی برای تأمین نیازهای کشور است.

توگه تصریح کرد: فعالیت‌ها و عملکرد این سازمان ‌بر اساس آمارهای جهانی به سمت مطلوبی پیش رفته و بسیاری از اهداف لازم را کسب کرده است.

وی عنوان کرد: در سال گذشته بیش از یک میلیون و 800 هزار کیسه خون در سراسر کشور اهدا شده و امیدواریم در سال جاری به حدود 2 میلیون کیسه برسد.

توگه ابراز داشت: بر اساس گزارش سازمان جهانی که باید به ازی هر یک هزار نفر یک اهدا کننده موجود باشد، رتبه اول منطقه را داریم و جزو کشورهای برتر هستیم و تمام خون‌های اهدایی در کشور داوطلبانه است. 

توگه گفت: سلامت و کیفیت خون‌های کشور از درجه بالایی برخوردار است.

وی اظهار داشت: با همکاری شرکت‌های مطرح در سال‌های گذشته داروهای استراتژیک پلاسمایی را تهیه کردیم به بازار ارائه دادیم.

توگه افزود: امیدواریم در سال‌های آینده در کیفیت محصولات خونی پیشرفت بیش از پیش داشته باشیم و در تولید داروهای حاصل از پلاسما بتوانیم کشور را خودکفا کنیم و داروهای تخصصی پلاسمایی تهیه کنیم.

وی خاطرنشان کرد: سازمان انتقال خون کشور محل مناسبی برای تأمین نیازهای خونی بیماران سرطانی نیازمند پیوند مغز استخوان است.

توگه عنوان کرد: با تکمیل سامانه مراقبت از خون بتوانیم کیفیت خون را ارتقا دهیم و حدود 50 بیمارستان در کشور از این سامانه استفاده می‌کنند و امیدواریم تمام بیمارستان‌های کشور به این سیستم مجهز شوند.

وی با اشاره به اینکه استان کرمان رتبه هشتم تأمین خون کشور را دارد، ابراز داشت: پایگاه انتقال خون استان کرمان از پایگاه‌های بسیار خوب از نظر کیفی و کمی است که مورد تأیید سازمان انتقال خون کشور است.

توگه اظهار داشت: طی 10 ماه گذشته بیش از 60 هزار کیسه خون در استان کرمان اهدا شده و این میزان حدود چهار درصد کل خون‌های اهدایی کل کشور است.

وی عنوان کرد: پرونده حقوقی فرآورده‌های خونی آلوده توسط کمیته قضایی قوه قضائیه به کمیته کارشناسی سپرده شده تا به بیش از 500 پرونده این ماجرا رسیدگی دقیق و کاملی صورت گیرد.

توگه افزود: در سال‌های گذشته بیمه محصولات خونی را اجرا کردیم که برای مصرف کنندگان و اهداکنندگان بستر مناسب و امنی را ایجاد کرده است و صندوق حمایت از آسیب دیدگان فرآورده‌های خونی در دست اجرا است.

وی با تأکید بر اینکه طبق استانداردها باید به ازای هر 250 کیسه خون یک نیرو وجود داشته باشد، گفت: در استان کرمان به ازای هر 600 کیسه خون یک نیرو فعال در سازمان انتقال خون مشغول به کار بود که با افزوده شدن 27 نیروی جدید این میزان به 500 کیسه خون رسید.

توگه اظهار داشت: با توجه به اینکه استان کرمان و چند استان دیگر وارد فعالیت‌های تخصصی بیماری‌های سرطانی و مغز استخوان شده‌اند‌ به تجهیزات مناسب و بیشتری نیاز دارند و تلاش کرده‌ایم که این تجهیزات را در اختیار آن‌ها قرار بدهیم.

توگه خاطرنشان کرد: حفظ اهدا کنندگان مستمر را وظیفه خود می‌دانیم، زیرا آن‌ها سرمایه‌های سازمان انتقال خون هستند و برای آن‌ها کارهای فرهنگی زیادی انجام داده‌ایم.

انتهای پیام/م10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول