اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل انتقال خون استان قم عنوان کرد

رشد 23 درصدی اهدای خون در قم

خبرگزاری فارس: مدیرکل انتقال خون استان قم گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 30 هزار نفر در استان خون اهدا کرده‌اند که این میزان نسبت به سال قبل 23 درصد رشد داشته است.

رشد 23 درصدی اهدای خون در قم
علی الهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به عملکرد سازمان انتقال خون از ابتدای امسال تا پایان آذر ماه اظهار کرد: میزان خون‌دهی و مراجعه‌کنند‌گان به پایگاه‌های انتقال خون در استان قم در سال جاری افزایش مطلوبی داشته است.
وی با بیان اینکه در سال جاری 39 هزار نفر به مرکز انتقال خون مراجعه کرده‌اند، گفت: از این تعداد هشت هزار و 907 نفر تعداد مردودین بوده و 30 هزار و 95 نفر موفق به اهدای خون شده‌اند که تعداد اهداکنندگان خون در سال جاری 23 درصد رشد داشته است.
 
* 16 هزار و 295 نفر امسال به طور مستمر خون اهدا کرده‌اند
مدیرکل انتقال خون استان قم ادامه داد: در پایگاه محراب خواهران نیز در سال جاری هزار و 575 نفر خون خود را اهدا کردند که این میزان نسبت به سال قبل 1.6 درصد کاهش داشته است.
الهی با اشاره به وضعیت شاخصه‌های مهم مستمر، با سابقه و بار اول در اهدای خون تصریح کرد: در سال جاری 16 هزار و 259 نفر اهداکننده مستمر خون بوده‌اند که نسبت به سال قبل 5.2 درصد افزایش داشته است.
وی گفت: همچنین از این تعداد نیز هزار و 575 نفر زن و 28 هزار و 520 نفر مرد اهدای خون داشته‌اند.
مدیر کل انتقال خون استان قم بیان کرد: از ابتدای سال جاری نیز 6 هزار و 607 نفر با سابقه خون‌دهی و 7 هزار و 229 نفر برای بار اول اهدای خون انجام داده‌اند.
 
* رشد 22 درصدی پخش خون و فرآورده‌های خونی در استان
الهی با اشاره به اینکه استان قم در زمینه پخش فرآورده‌های سلولی و پلاسمایی در استان از رشد قابل قبولی برخوردار است، عنوان کرد: در سال جاری 74 مورد خون کامل در استان پخش شده است.
مدیرکل انتقال خون استان قم با اشاره به رشد 22 درصد پخش خون و فرآورده‌های خونی در استان اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون نیز 19 هزار و 140 مورد گلبول قرمز، 9 هزار و 692 مورد پلاسمای تازه، 643 مورد کرایو، 7 هزار و 448 مورد پلاکت و 700 مورد گلبول شسته شده در استان قم پخش شده است.
وی در پایان اضافه کرد: در مدت یاد شده انواع فرآورده‌های سلولی و پلاسمایی از جمله 7 هزار و 34 مورد گلبول قرمز متراکم، 159 مورد پلاکت به 23 هزار و 967 مرکز پالایش و پژوهش در شهرهای اهواز، کاشان، اراک، ساوه، بندرعباس، تبریز و تهران ارسال شده است که تعداد ارسال پلاسما به پالایشگاه نسبت به سال گذشته 38 درصد افزایش داشته است.
انتهای پیام/ج20/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول