اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران:

زیرساخت‌های هلال احمر مازندران تا 5 سال آینده تامین می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران گفت: مشکلات زیرساختی هلال احمر مازندران در قالب برنامه 5 ساله برطرف می‌شود.

زیرساخت‌های هلال احمر مازندران تا 5 سال آینده تامین می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، مهدی ولی‌پور ظهر امروز در جمع خبرنگاران در نشستی خبری با اشاره به سفر دبیرکل جمعیت هلال احمر به مازندران اظهار داشت: در سفر مسئولان هلال احمر کشور برای نخستین بار در مازندران ساخت 20 پروژه عمرانی به تصویب رسید.

وی تصریح کرد: با توجه به مشکلاتی که در استان وجود داشت و دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور از نزدیک در جریان مشکلات هلال احمر مازندران قرار گرفت این مصوبات برای ارتقای فعالیت‌های هلال احمر مازندران به تصویب رسید.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران تاکید کرد: مصوبات سفر مسئولان هلال احمر کشور برای رفع نیازهای اساسی استان مازندران با همکاری استانداری مازندران قابل اجرایی است.

* ایجاد 5 پایگاه جدید هلال احمر در سطح استان مازندران

وی در ادامه از ایجاد پنج پایگاه جدید هلال احمر در سطح استان مازندران خبر داد و بیان داشت: این پایگاه‌ها در منطقه کجور، کلاردشت، بهشهر، باسند و عباس آباد ایجاد می‌شود.

این مسئول یادآور شد: برای ایجاد پایگاه هلال احمر بهشهر با مشکل تهیه زمین مواجه بودیم که این موضوع نیز در حال رفع است.

ولی‌پور دیگر مصوبات سفر مسئولان هلال احمر کشور به مازندران را ایجاد انبار امداد هلال احمر مازندران عنوان کرد و گفت: این انبارها در شهرهای رامسر، خزرآباد، نور، آمل، کلاردشت، کجور، بلده، جویبار، نوشهر و بندپی بابل ایجاد می‌شود.

* ایجاد سه مجتمع امدادی

وی استاندارد انبار امداد برای جمعیت تحت پوشش مازندران را حدود 13 هزار متر عنوان کرد و گفت: با ساخت انبار امدادی در این شهرها میزان انبار امدادی مازندران از فضای استاندارد موجود نیز بیشتر می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران میزان پایگاه‌های امدادی که مورد تایید استانداری باشد برای مازندران را 25 پایگاه اعلام کرد و گفت: با ساخت پنج پایگاه جدید تعداد پایگاه‌های امدادی مازندران به 14 پایگاه می‌رسد.

وی در تشریح دیگر مصوبات سفر مسئولان هلال احمر کشور به مازندران از ساخت یک مرکز فوق تخصصی در مرکز توانبخشی قائمشهر اعلام کرد و گفت: ایجاد سه مجتمع امدادی در خزر آباد، فریدونکنار و کلاردشت نیز دیگر مصوبات این سفر بود.

* ساخت پایگاه‌های امدادی کجور تا یک ماه آینده آغاز می‌شود

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران در ادامه با اعلام اینکه در بحث درمان، هلال احمر مازندران از نداشتن مرکز درمانی اختصاص در رنج بود یادآور شد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده و با همکاری مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مازندران مجوز ایجاد دو مرکز درمانی دریافت شد.

وی ادامه داد: با توجه به در اختیار داشتن مکان ایجاد مرکز درمانی در اختیار، هلال احمر مازندران باید برای تجهیز این مراکز اقدام کند.

این مسئول زمان شروع پروژه‌های مصوب شده مسئولان هلال احمر کشور در مازندران را بستگی به تامین اعتبار برای پروژه‌های مصوب شده اعلام کرد و گفت: ساخت پایگاه‌های امدادی کجور تا یک ماه آینده آغاز می‌شود.

ولی پور اضافه کرد: نیمی از اعتبار پروژه‌های مصوب شده برای هلال احمر مازندران را استانداری مازندران و بقیه مبلغ اعتبار از مرکز هلال احمر باید پرداخت شود.

وی در ادامه از افزایش 50 درصدی اعتبارات استانی هلال احمر مازندران خبر داد و بیان داشت: سال گذشته اعتبارات هلال احمر مازندران نیز 100 درصد رشد داشت.

* خرید موتورسیکلت امدادی 

این مسئول دیگر برنامه‌های هلال احمر مازندران را ایجاد دو زمین چمن مصنوعی در شهرهای ساری و آمل عنوان کرد و بیان داشت: در حال رایزنی با مسئولان منابع طبیعی برای ایجاد اردوگاه کشوری هلال احمر در مازندران هستیم و در حال شناسایی مکان هستیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران در ادامه به خرید موتورسیکلت امدادی برای همه پایگاه‌های موجود استان مازندران اشاره کرد و گفت: تعدادی آمبولانس و خودروی امدادی نیز در اختیار هلال احمر مازندران قرار گرفت.

وی در ادامه دیگر اقدامات انجام شده در هلال احمر مازندران را بررسی ایجاد مرکز پشتیبانی امدادی در غرب استان به خاطر فاصله‌ای که بین مرکز مازندران و غرب استان وجود دارد عنوان کرد و گفت: اجرای این طرح در مرحله کار کارشناسی است.

این مسئول دیگر مصوبات سفر مسئولان هلال احمر کشور به مازندران را تعیین تکلیف نیروهای قرارداد معین هلال احمر مازندران عنوان کرد و یادآور شد: مجوز برای جذب این افراد به گزینش داده شد.

* مشکلات زیرساختی هلال احمر مازندران در قالب برنامه پنج ساله برطرف می‌شود

وی در ادامه اضافه کرد: برای اجرایی‌شدن مصوبات سفر مسئولان هلال احمر کشور به مازندران تفاهم‌نامه‌ای با استانداری مازندران امضا شد که مصوبات سفر مسئولان هلال احمر طی برنامه‌ 5 ساله در استان حتی با تغییر مدیریت‌ها نیز پیگیری و اجرایی شود.

ولی‌پور اظهار امیدواری کرد مشکلات زیرساختی هلال احمر مازندران در قالب برنامه پنج ساله برطرف می‌شود.

این مسئول در پایان میزان اعتبار درنظر گرفته شده برای اجرای پروژه‌های عمرانی هلال احمر مازندران را حدود 5 میلیارد و 100 میلیون تومان عنوان کرد و گفت: 50 درصد تامین اعتبار برعهده استانداری و 50 درصد دیگر توسط سازمان هلال احمر کشور پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/ع10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول