اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با ماه مبارک رمضان

طرح همای رحمت از سوی هلال احمر در یزد اجرایی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد از اجرای طرح همای رحمت همزمان با ماه مبارک رمضان در یزد خبر داد.

طرح همای رحمت از سوی هلال احمر در یزد اجرایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، کاظم مشرف ظهر امروز در نشستی خبری با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و خیران هلال احمر و تسلیت به مناسبت سالروز شهادت ام‌المومنین، از حضرت خدیجه (س) به عنوان بزرگ‌ترین خیر جهان اسلام یاد کرد و اظهار داشت: حضرت خدیجه (س) تمام عمر و اموال خود را وقف اسلام و حمایت از پیامبر گرامی اسلام کرد.

وی با اشاره به اجرای طرح همای رحمت با همکاری خیران افزود: کلید این طرح از سال 83 در کشور زده شد و از سال 84 در استان یزد عملیاتی شد.

مشرف با بیان اینکه در قالب طرح رحمت، سفره‌های افطاری در پایگاه‌های هلال احمر گسترده می‌شود و سبد ارزاق در اختیار نیازمندانی که زیر پوشش هیچ سازمانی نیستند، قرار می‌گیرد، عنوان کرد: سال گذشته 258 سفره افطاری در ماه مبارک رمضان در قالب طرح همای رحمت گسترده شد که در برپایی این سفره‌ها 378 خیر مشارکت داشتند و با هزینه‌ بالغ بر یک میلیارد و 61 میلیون ریال، بیش از 47 هزار و 500 مهمان نیازمند از این سفره‌ها بهره‌مند شدند.

وی بیان کرد: این برنامه امسال نیز به مرحله اجرا درآمده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان ماه رمضان 260 سفره افطاری گسترده شود.

مشرف خاطرنشان کرد: در برپایی سفره‌های افطاری امسال هلال احمر، 400 خیر مشارکت دارند و با هزینه 2.5 میلیارد ریالی آنها، 50 هزار نفر اطعام می‌شوند.

مشرف اظهار داشت: علاوه بر سفره‌های افطاری، طرح اهدای سبدهای غذایی به خانواده‌های نیازمندی که توسط داوطلبان هلال احمر شناسایی شده‌اند نیز در قالب طرح همای رحمت اجرا می‌شود.

وی افزود: در قالب این طرح سال گذشته 5 هزار و 140 سبد به ارزش بیش از یک میلیارد و 593 میلیون ریال شامل برنج، مرغ، گوشت، ماکارونی و ... بین خانواده‌های نیازمند توزیع شد.

مشرف خاطرنشان کرد: امسال نیز 4 هزار سبد به ارزش بیش از 2 میلیارد ریال در میان خانواده‌های نیازمند شناسایی شده از سوی داوطلبان هلال احمر توزیع خواهد شد.

وی با اشاره به طرح دیگری که هلال احمر استان یزد پایه‌گذار آن بوده است، اظهار داشت: طرح همای سلامت از سال گذشته در یزد آغاز شده و از زمان آغاز اجرای این طرح تا پایان خرداد ماه جاری بالغ بر 42 میلیون تومان هزینه دارویی برای بیماران نیازمند از سوی خیران هلال احمر جمع‌آوری شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد همچنین یادآور شد: در این مدت 20 میلیون تومان نیز به بیماران سرطانی، کمک‌های بلاعوض صورت گرفته ضمن اینکه 22 میلیون تومان کمک هزینه نقدی یا غیرنقدی به بیماران نیازمند اعطا شده است.

وی یادآور شد: همای سلامت 250 بیمار سرطانی را مورد رسیدگی قرار داده و تاکنون نیز کاروان‌های سلامت در قالب این طرح به مناطق محروم استان یزد اعزام شده است.

مشرف خاطرنشان کرد: 153 میلیون و 378 هزار و 500 ریال طی سه ماه نخست سال جاری توسط خیران به 95 نفر از بیماران نیازمند جمعیت هلال احمر استان یزد پرداخت شده است.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در جمعیت هلال احمر استان یزد نیز در این نشست با ارزشمند توصیف کردن طرح همای رحمت اظهار داشت: این طرح حاصل تلاش و مشارکت خیرانی است که حاضرند بخشی از اموال خود را هرچند اندک در اختیار مستمندان قرار دهند.

حجت‌الاسلام عباس اخوان سیگاری با بیان اینکه صدقات در قرآن نیز مورد تاکید قرار گرفته است، افزود: صدقات هیچ‌وقت از اموال افراد نمی‌کاهد و این وعده‌ای است خداوند به بندگانی که انفاق می‌کنند، داده است.

وی با تاکید بر نقش رسانه‌ها در تشویق و ترغیب خیران برای مشارکت در امور خیر عنوان کرد: رسانه‌ها در هدایت افکار عمومی جامعه به سمت امور خیر و انفاق نقش بسیار تاثیرگذاری دارند و با این اقدام، آنها نیز به نحوی در برکات انفاق سهیم می‌شوند.

به گزارش فارس، جمعیت هلال احمر استان یزد هم‌اکنون بیش از 9 هزار عضو دارد که بیش از 2 هزار عضو آن فعال هستند.

انتهای‌پیام/آ10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول