اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط دامپزشکی صورت می‌گیرد

اجرای طرح نظارت بهداشتی بر فرآورده‌های دامی کهگیلویه و بویراحمد

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح تشدید نظارت بهداشتی بر فرآورده‌های خام دامی از تیرماه سال‌جاری در این استان آغاز شده است.

اجرای طرح نظارت بهداشتی بر فرآورده‌های دامی کهگیلویه و بویراحمد

محسن صادقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار داشت: طرح تشدید و نظارت بهداشتی ویژه فصل تابستان با هدف تامین امنیت غذایی و افزایش ضریب سلامت فرآورده‌های خام دامی در سطح استان از ابتدای تیرماه سال‌جاری در حال اجرا می‌باشد.

صادقی افزود: با توجه به شروع فصل تابستان و ایام گرم سال و همچنین افزایش احتمال فساد مواد غذایی با منشأ دامی و ضرورت تشدید کنترل و نظارت بهداشتی بر تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی در این فصل، این طرح از اول تیرماه شروع و تا پایان شهریورماه ادامه خواهد یافت.

این مسئول، بازدید از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی در طی سه ماهه اول سال را بیش از 9 هزار و 500 مورد عنوان کرد و گفت: تیم‌های ثابت و سیار بازرسی بهداشتی این اداره‌کل با سرکشی از واحدهای مختلف عرضه و نگهداری مواد خام دامی در صورت مشاهده موارد نقص بهداشت و پایش فرآورده‌های تولیدی، مواد خام دامی مشکوک را ضبط و معدوم می‌کنند.

وی تصریح کرد: در این راستا مقدار 10 هزار و 967 کیلوگرم ضبط و 71 مورد جهت رسیدگی و صدور حکم قضایی به مراجع قضایی ارجاع داده شد.

صادقی همچنین از اختصاص مبلغ 500 میلیون ریال اعتبار به خرید انواع سموم، مواد ضدعفونی، آنتی بیوتیک و داروهای ضدانگلی رایگان به ارزش 500 میلیون ریال در سه ماهه اول سال‌جاری خبر داد و افزود: این سموم و داروها بین بهره‌برداران و دامداران استان توزیع شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با بیان این‌که برای نظارت و بازرسی بر اماکن عرضه‌کننده فرآورده‌های دامی از گزارشات مردمی به نحو مطلوب استفاده خواهیم کرد، افزود: رسانه‌ها و به خصوص صدا و سیما می‌توانند همکار و یاور خوبی برای مقابله با هرگونه تخلف در عرضه مواد خوراکی دامی در سطح بازار باشند.

انتهای پیام/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول