اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست دانشگاه پیام‌نور استان کردستان:

پیام‌نور کردستان میزبان مسابقات کشتی فرنگی و آزاد کشور شد

خبرگزاری فارس: سرپرست دانشگاه پیام‌نور استان کردستان از برگزاری مسابقات کشتی آزاد و فرنگی قهرمانی دانشجویان پیام‌نور سراسر کشور در شهریور ماه سال‌جاری در سنندج خبر داد.

پیام‌نور کردستان میزبان مسابقات کشتی فرنگی و آزاد کشور شد

ایوب مرادی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: برنامه‌ریزی منسجمی برای ارتقای فعالیت‌های ورزشی در سطح مراکز و واحدهای 10گانه پیام‌نور استان طراحی شده و چشم‌اندازهای توسعه تربیت‌ بدنی در این مراکز و واحدها مشخص شده است.

وی افزود: زمینه‌های لازم برای گسترش اماکن ورزشی و فعالیت‌های مرتبط با این حوزه در دانشگاه پیام‌نور کردستان مهیا است و بر اساس ارزیابی‌های به عمل آمده از سوی سازمان مرکزی دانشگاه پیام‌نور که هر ساله انجام می‌شود و با توجه به موفقیت‌ها و عملکردهای استان‌ها، پیام‌نور استان کردستان در بین شش استان برتر کشور قرار گرفته است.

مرادی خاطرنشان کرد: دانشگاه پیام‌نور استان کردستان در سال تحصیلی 90 -91 با توجه به فعالیت‌های منسجم و گسترده خویش در عرصه تربیت ‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی ویژه دانشجویان، کارکنان و اساتید خویش در مراکز و واحدهای 10گانه موفق به قرار گرفتن در بین شش دانشگاه برتر پیام‌نور کشور شد و بر اساس ارزیابی‌های به عمل آمده این دانشگاه با کسب 258 امتیاز توانسته است بسیاری از دانشگاه‌های بزرگ کشور را پشت سر گذاشته و علی‌رغم محدودیت اماکن ورزشی خویش به این موفقیت بزرگ دست یابد.

وی با اشاره به موفقیت دانشجویان این دانشگاه در پنجمین المپیاد ورزشی دانشجویان پسر سراسر کشور در استان مازندران، اظهار داشت: پس از برگزاری مسابقات دور مقدماتی در مراحل شهرستانی و استانی هر ساله تیم‌های منتخب ورزشی استان به المپیاد ورزشی کشوری اعزام می‌شوند.

سرپرست دانشگاه پیام‌نور کردستان تصریح کرد: کاروان اعزامی کردستان را دانشجویان ورزشکار در رشته‌های کاراته، شنا، تکواندو، جودو، کشتی آزاد، کشتی فرنگی و تنیس روی میز تشکیل می‌دادند که با کسب پنج مدال رنگارنگ موفقیت‌هایی را برای استان به ارمغان آوردند.

مرادی تصریح کرد: در دوره چهارم المپیاد کشوری پسران در استان لرستان نیز تیم کشتی فرنگی کردستان به عنوان تیم برتر این المپیاد شناخته شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه از سال آینده مسابقات کشوری در رشته‌های مختلف ورزشی دانشجویان پیام‌نور سراسر کشور به صورت مجزا و به میزبانی استان‌های مختلف برگزار خواهد شد، به دلیل درخشش دانشجویان کردستانی در رشته کشتی و کسب مدال‌های رنگارنگ در این رشته، میزبانی مسابقات کشتی فرنگی و آزاد دانشجویان پیام‌نور کشور در سال‌جاری به استان کردستان واگذار شده است.

مرادی خاطرنشان کرد: این دوره از مسابقات در شهریور ماه سال‌جاری و به میزبانی مرکز سنندج برگزار خواهد شد و امید است با تعامل و همکاری دیگر دستگاه‌های اجرایی متولی امر در استان بتوانیم میزبان شایسته‌ای باشیم.

سرپرست دانشگاه پیام‌نور کردستان با تأکید بر فراهم کردن زمینه مشارکت گسترده دانشجویان در فعالیت‌های ورزشی در مراکز و واحدهای تابعه این دانشگاه، افزود: با تمام توان در راستای فراهم کردن امکانات و فضای مناسب ورزشی برای دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه گام برداشته و در این مسیر نیز با دستگاه‌های متولی امر در سطح استان همکاری و تعاملی مناسب داریم.

وی از حضور دو نفر از دانشجویان ورزشکار این دانشگاه در اردوی تیم‌های ملی کشتی و کبدی خبر داد و افزود: فواد کریمی دانشجوی رشته تربیت‌بدنی پیام‌نور سنندج یکی از 31 نفر کشتی‌گیر برتر کشور است که در وزن 74 کیلوگرم به اردوی تیم ملی کشتی فرنگی دعوت شده است.

سرپرست پیام‌نور کردستان همچنین از عضویت سیامک رضاقلی دانشجوی رشته فناوری اطلاعات این دانشگاه در تیم ملی کبدی جمهوری اسلامی ایران خبر داد و افزود: این ورزشکار دارنده مدال نقره بازی‌های آسیایی گوانگجو بوده و هم‌اکنون نیز علاوه بر عضویت در تیم ملی کبدی کشور در لیگ برتر کبدی و در تیم باشگاهی راه و ترابری اصفهان مشغول به فعالیت است.

مرادی در پایان افزود: با توجه به برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده امید است در سال تحصیلی جاری شاهد شکوفایی هرچه بیشتر فعالیت‌های ورزشی در مراکز و واحدهای تابعه پیام‌نور استان باشیم و از چند پروژه ورزشی نیز در این مراکز بهره‌برداری شود.

انتهای پیام/صا10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول