اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اطلاعات فومن:

تلاش غرب سست کردن اراده ملت ایران است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اطلاعات فومن گفت: تلاش غرب بر سست کردن اراده ملت ایران و بی‌تفاوتی آنها نسبت به گذشته خود و ترویج فرهنگ غربی در جامعه ایرانی است.

تلاش غرب سست کردن اراده ملت ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از فومن مسئول اطلاعات فومن عصر سه‌شنبه در جلسه جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی و برهنگی در اماکن عمومی و خصوصی این شهر فرهنگ اسلامی را زیربنای انقلاب دانست و اظهار کرد: فرهنگ غنی اسلامی برگرفته از قرآن، احادیث و روایات است و نباید فراموش کنیم که مسائل فرهنگی ایران یکی از خطراتی است که دشمن تعقیب می‌کند و مقام معظم رهبری تهاجم فرهنگی را مورد تاکید قرار داده‌اند. 

وی با اشاره به اینکه مراحل تهاجم فرهنگی تنها به یک واژه ختم نمی‌شود تصریح کرد: دشمن مراحلی را رصد می‌کند و تهاجم فرهنگی ظریف‌ترین کاری است که در مسائل فرهنگی احساس می‌شود.

این مسئول افزود: دشمن به لحاظ نظامی خود را مطرح می‌کند و انرژی و توانش را بسیج کرده و در مسائل فرهنگی بسیار دقیق و حساب شده عمل می‌کند به طوریکه نمی‌توان به راحتی متوجه اهداف دشمن شد.

وی بی‌تفاوت کردن ملت ایران نسبت به گذشته خود را از مهم‌ترین مراحل تهاجم فرهنگی دشمن دانست و گفت: تغییری در جامعه فعلی ما ایجاد شده و ما نسبت به سال‌های ابتدای انقلاب متفاوت‌تر شده‌ایم و مجالس عروسی سال‌های 60 تا 65 با مجالس عروسی دهه 80 تا 90 بسیار تفاوت پیدا کرده و این تفاوت القای فرهنگ غرب است که با ظرافت بیشتر وارد اعتقادات ما شده و در آن سستی ایجاد می‌کند.

این مسئول القای فرهنگ بیگانه در اجتماع و جامعه اسلامی را از دیگر مراحل تهاجم فرهنگی مورد تعقیب دشمن دانست و اذعان کرد: در این مرحله با القای فرهنگ غرب تلاش بر این است که ملت ایران نسبت به گذشته خود سستی نشان دهد و فرهنگ غربی و استکبار جایگاه خود را در جامعه ایرانی باز کند تا زمینه‌ای برای فرهنگ غربی باشد.

وی جدال و عربده‌کشی استکبار جهانی علیه نظام اسلامی در غرب را تنها نمایشی از طرف دشمن نامید و اذعان کرد: دشمن تلاش می‌کند آنچه که باید در داخل کشور اتفاق بیفتد از طریق تهاجم فرهنگی صورت گیرد و شدیدا روی آن کار می‌کند.

رئیس اداره اطلاعات فومن دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی را یکی از مراکز مورد توجه و رصد دشمنان اعلام کرد و یادآور شد: یکی از دغدغه‌ها در مقوله امنیتی و سیاسی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی این است که دشمن دانشگاه‌ها را مرکز هدف خود قرار داده و برای آن برنامه‌ریزی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه جوانان و دانشجویان ایرانی از استعدادهای درخشانی برخوردار هستند متذکر شد: دشمن استعداد آنها را برای خود خطری بزرگ می‌داند و از طریق سایت‌های مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای جوانان را به چنین مراکزی ترغیب می‌کند.

این مسئول اضافه کرد: استکبار جهانی از طریق سایت و فضای مجازی مد و متدهای غربی خود را در بین جوانان ما رونق می‌دهد تا در اعتقادات آنها سستی ایجاد شود که در چند سال اخیر از طریق شیطان‌پرستی تلاش به این کار داشت.

وی شناسایی زمینه‌های انحراف جوانان و جلوگیری از ترویج فرهنگ بیگانه و غرب را مورد تاکید قرار داد و خاطر نشان کرد: باید مسائل و هجمه فرهنگی دشمن را بیشتر مورد توجه قرار دهیم و زمینه‌های فرهنگی و باورهای دینی را از طریق مساجد، مراکز فرهنگی و تبلیغات مؤثر در جوانان ایجاد کنیم.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول