اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌‌غربی:

خاطرات شهدای آذربایجان‌‌غربی چاپ می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: به زودی خاطرات شهدای استان که در هشت سال دوران دفاع‌ مقدس به درجه رفیع شهادت نائل آمده‌اند در قالب کتاب چاپ و منتشر می‌شود.

خاطرات شهدای آذربایجان‌‌غربی چاپ می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، حجت الاسلام محمدباقر کریمی ظهر امروز در نشست اعضای شورای ترویج فرهنگ عمومی که در محل استانداری ترتیب یافت، اظهار داشت: به زودی 10 جلد کتاب با موضوع خاطرات شهدای دفاع مقدس آذربایجان‌‌غربی با همکاری حوزه هنری استان تدوین شده و امید است تا هفته دفاع مقدس به چاپ می‌رسد.

کریمی خاطرنشان کرد: همچنین 10 مجموعه مستند دفاع ‌مقدس در دست ساخت است که این مجموعه‌ها نیز با همکاری صدا و سیمای مرکز استان و در راستای آگاهی‌بخشی به عموم مردم تولید می‌شود و قرار است از شبکه‌های سراسری سیما روی آنتن رود.

دبیر شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت آذربایجان‌غربی با اشاره به اهمیت برگزاری یادواره شهدا در نقاط مختلف تصریح کرد: تمام دستگاه‌ها باید لیست کامل اسامی بستگان درجه یک شهدا را که در نهادهای مختلف مشغول به فعالیت هستند در اختیار دبیرخانه این شورا قرار دهند تا در صورت نیاز از خاطرات و ناگفته‌های آنان نیز استفاده شود.

کریمی از تدوین تقویم ویژه ایثار و شهادت در استان خبر داد و ابراز داشت: در این تقویم اسامی عملیات‌ها و همچنین شهدای آذربایجان‌غربی در این عملیات آورده شده و در آینده‌ای نزدیک در بازار عرضه می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی با دعوت از تمام شهرستان‌ها برای برگزاری جلسات منظم کارگروه‌های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گفت: این جلسات در راستای بیان نظرات و برنامه‌های ادارات مختلف در زمینه ترویج فضای شهادت‌طلبی و ایثار در جامعه تشکیل می‌شود و مدیران دستگاه‌ها باید هرگونه طرح خود را برای اجرا به تصویب شورا برسانند.

وی با تاکید بر وجود خلأهای بسیار در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، از مدیران دستگاه‌هایی اجرایی و اعضای شورا خواست تا در مورد برگزاری برنامه‌ها و همچنین انجام امورات مختلف در راستای ارتقای فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تلاش کنند.

کریمی موازی‌کاری را مانعی برای پیشرفت در امور مرتبط با حوزه ترویج ایثار و شهادت عنوان و اظهار داشت: دوری از موازی‌کاری نباید به معنای محدود کردن ادارات و همچنین فعالیت کم نهادها باشد بلکه باید تمام ادارات در راستای گسترش فضای همدلی و ترویج فضای ایثار و شهادت در میان اقشار مختلف جامعه و به ویژه در میان جوانان تلاش کنند.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول