اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دفتر آمار و اطلاعات استانداری خراسان‌شمالی:

خراسان‌شمالی پایلوت سرشماری کشاورزی انتخاب شد‌

خبرگزاری فارس: معاون دفتر آمار و اطلاعات استانداری خراسان‌شمالی از انتخاب این استان به عنوان پایلوت طرح سرشماری کشاورزی در سطح کشور خبر داد.

خراسان‌شمالی پایلوت سرشماری کشاورزی انتخاب شد‌

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، مژده رضایی‌برون ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد:‌ برای برگزاری این سرشماری که به صورت آزمایشی در آبان ماه امسال برگزار خواهد شد، هفت استان از جمله خراسان‌شمالی انتخاب شده‌اند.

وی با بیان اینکه برگزاری این سرشماری آزمایشی در راستای سرشماری سال آینده کشاورزی استان‌های کشور است، گفت: بر همین اساس این سرشماری در شهرستان بجنورد بخش راز و جرگلان به اجرا در می‌آید.

رضایی‌برون شمار روستاهای اجرای این سرشماری را 34 آبادی و حدود چهار هزار و 100 بهره‌بردار بخش کشاورزی برشمرد.

به گفته وی، در اجرای طرح سرشماری کشاورزی آمارگیران با مراجعه به بهره‌برداران فرم‌های پرسشنامه را در زمینه‌های مختلف تکمیل می‌کنند.

معاون دفتر آمار و اطلاعات استانداری خراسان‌شمالی زمان دقیق برگزاری این طرح را هشت تا 28 آبان عنوان کرد.

وی با بیان اینکه انتخاب خراسان‌شمالی به عنوان یکی از استان‌های اجرای این طرح به خاطر ظرفیت‌های بالای بخش کشاورزی این استان بود، افزود: نتایج این سرشماری پایه‌ای برای توسعه بخش کشاورزی و آب روستایی است.

رضایی‌برون تصریح کرد: با جمع آوری این اطلاعات که سال آینده به طور دقیق‌تر مشخص خواهد شد، اساسی برای استفاده از قابلیت‌های بخش کشاورزی خراسان‌شمالی خواهد بود.

وی همچنین با اشاره به اینکه از مجموع جمعیت 867 هزار و 727 نفری خراسان‌شمالی 420 هزار و 855 نفر در مناطق روستایی سکونت دارند، گفت: 446 هزار و 872 نفر نیز در مناطق شهری این استان زندگی می‌کنند.

معاون دفتر آمار و اطلاعات استانداری خراسان‌شمالی تصریح کرد: برای نخستین‌بار جمعیت شهری به روستایی این استان غلبه کرده است.

وی در عین حال کاهش جمعیت روستایی به شهری در این استان را به خاطر ارتقای دو منطقه تیتکانلو و ایور به شهر عنوان کرد.

وی رشد سالانه جمعیت در بخش شهری را 11 درصد اعلام کرد و افزود: بر اساس آمار این رشد در بخش روستایی استان هفت درصد می‌رسد.

رضایی‌برون با بیان اینکه برخی از شاخص‌های جمعیتی استان در حال بررسی و ادیت است، پیش‌بینی کرد تا ظرف هفته‌های آینده نتایج سرشماری مشخص شود.

به گزارش فارس، خراسان‌شمالی دارای هفت شهرستان، 18 شهر، 15 بخش و 867 روستا است.

انتهای پیام/ب20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول