اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد نخبگان خراسان‌شمالی خبر داد

برگزاری جشنواره منطقه‌ای نوآوری و شکوفایی در بجنورد

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد نخبگان خراسان‌شمالی اعلام کرد: چهارمین جشنواره منطقه‌ای نوآوری و شکوفایی به میزبانی بجنورد برگزار می‌شود.

برگزاری جشنواره منطقه‌ای نوآوری و شکوفایی در بجنورد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، حمید حاتمی ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: این جشنواره با شرکت نخبگان استان‌های خراسان‌رضوی، خراسان‌جنوبی و خراسان‌شمالی چهارم تا ششم مهر امسال برگزار خواهد شد.

وی زمان ثبت‌نام برای شرکت در این جشنواره از امروز تا پایان مرداد همین ماه اعلام کرد و گفت: تمام نخبگان این استان‌ها می‌توانند برای شرکت به آدرس اینترنتی n-khorasan.bmn.ir مراجعه و نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.

رئیس بنیاد نخبگان خراسان‌شمالی اضافه کرد: بلافاصله بعد از ثبت‌نام داوری اولیه توسط داوران بنیاد نخبگان شکل خواهد گرفت که به برگزیدگان این جشنواره 30 میلیون ریال تسهیلات بلاعوض برای تکمیل اختراع خود اعطا خواهد شد.

وی یکی از مهم‌ترین اهداف برگزاری این جشنواره را در راستای فرمایشات رهبری و تحقق منویات معظم‌له برای سال تولید ملی عنوان کرد.

حاتمی همچنین تجاری سازی اختراعات را از دیگر اهداف برپایی این جشنواره اعلام کرد و گفت: برگزاری این جشنواره یک نقطه اتصال بین نیاز جامعه و تجاری سازی خواهد بود، از این رو ملاقات‌هایی با حضور مخترعان و صنعتگران در خلال این جشنواره برگزار می‌شود.

رئیس بنیاد نخبگان خراسان‌شمالی تصریح کرد: تاکنون 14 میلیارد تومان قرارداد تجاری‌سازی بین نخبگان و واحدهای صنعتی در کشور بسته شده که خراسان‌شمالی نیز با شش اختراع در این جشنواره شرکت کرده بود.

وی با بیان اینکه این جشنواره در سال گذشته به میزبانی خراسان‌رضوی برگزار شد، افزود: مجموعاً 158 اثر در این جشنواره شرکت کرده بود که 130 اثر از خراسان‌رضوی، 13 اثر از خراسان‌شمالی و 15 اثر از خراسان‌جنوبی بود.

حاتمی برگزاری چهارمین جشنواره منطقه‌ای نوآوری و شکوفایی در بجنورد در سال تولید ملی را برشمرد و گفت: یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های تولید ملی، نیروی انسانی کارآمد بوده که به عنوان مهم‌ترین سرمایه محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه در بنیاد نخبگان افراد توانمند و نخبه عضویت دارند، افزود: بر همین اساس بنیاد از سال گذشته تصمیم گرفته تا با برگزاری جشنواره‌ها وظیفه خود را در این راستا ایفا کند.

رئیس بنیاد نخبگان خراسان‌شمالی تصریح کرد:‌ به همین منظور کشور به هشت منطقه برای برگزاری این جشنواره تقسیم شده است که چهارمین دوره آن را خراسان‌شمالی میزبانی کرده که این جشنواره در محل سالن دانشگاه پیام نور بجنورد برگزار می‌شود.

حاتمی اعتبار اختصاص یافته تاکنون برای برگزاری این جشنواره را 800 میلیون ریال عنوان کرد و گفت: البته برای تأمین جوایز نیازمند مشارکت دستگاه‌ها و بانک‌ها برای میزبانی هرچه بهتر این جشنواره هستیم.

وی با اشاره به اینکه بنیاد نخبگان خراسان‌شمالی در اسفند 89 فعالیت خود را آغاز کرد، افزود: در ابتدای فعالیت این بنیاد در استان صرفاً 13 نفر زیر پوشش بودند که اکنون به 50 نفر عضو افزایش یافته است.

رئیس بنیاد نخبگان خراسان‌شمالی با تاکید بر اینکه شرایط نخبگی سخت و دشوار است، گفت:‌ از مجموع 300 نفر افراد متقاضی برای عضویت در بنیاد نخبگان تنها 50 نفر حائز شرایط بودند.

وی تصریح کرد: از مجموع 50 نفر عضو بنیاد نخبگان استان 14 نفر برگزیده المپیادهای دانش‌آموزی، دو نفر دانشجو، 9 نفر رتبه‌های برتر آزمون‌های سراسری، پنج نفر منتخب جشنواره‌های خوارزمی، هشت نفر دانش‌آموخته برتر دانشگاه‌ها و پنج نفر برگزیدگان مسابقات ملی مهارت هستند.

حاتمی اعطای 180 میلیون ریال تسهیلات بلاعوض به نخبگان برای تکمیل طرح‌ها، پرداخت پنج مورد کمک هزینه حج عمره، ارائه تسهیلات ودیعه مسکن به متأهلان به میزان 250 میلیون ریال، اجرای طرح شهاب با هدف شناسایی و معرفی استعدادهای دانش‌آموزی،‌ برگزاری جشنواره‌های علمی و ... را از جمله اقدامات بنیاد نخبگان خراسان‌شمالی عنوان کرد.

وی اظهار کرد:‌ برای حل مشکلات مالی نخبگان به منظور تکمیل اختراعات و اجرای پروژه‌ها، صندوق ملی توسعه و شکوفایی در استان تاسیس که سهم بسزایی در تأمین و حل مشکلات این گروه دارد.

انتهای پیام/آ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول