اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه خبر داد

تجلیل از مبلغان مشهور در جشنواره نوآوری‌های تبلیغ دینی

خبرگزاری فارس: معاون دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: جشنواره «نوآوری‌های تبلیغ دینی» اردیبهشت ماه سال آینده در قم برگزار شده و طی آن از مبلغان نوآور و مشهور کشور تجلیل خواهد شد.

تجلیل از مبلغان مشهور در جشنواره نوآوری‌های تبلیغ دینی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد زادهوش، پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: معنای حقیقی تبلیغ دینی، انتقال مفاهیم اسلامی به همراه تاثیرگذاری بر مخاطبان بوده و هدف از آن نیز گسترش و عمق بخشی به باورهای عمومی جامعه است.

وی با بیان اینکه مبلغان در این زمینه از امکانات و شیوه‌های گوناگونی که با ارزش‌های اسلامی منافات نداشته باشد استفاده می‌کنند، افزود: روش‌ها و ابزارهای تبلیغی باید قابلیت جذب و تاثیر بیشتری را داشته باشند و در این صورت شاهد تبلیغ موفق‌تری خواهیم بود.

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه گفت: نوآوری در تبلیغ تنها مربوط به شرایط کنونی نمی‌شود زیرا مطالعه تاریخ نشان می‌دهد که انبیای الهی از جمله پیامبر اکرم(ص) مردم را به وسیله جذاب‌ترین و موثرترین روش‌ها با تعالیم الهی آشنا کرده و آنها را از زشتی‌ها برحذر می‌داشتند.

وی ابراز کرد: این مسئله موجب شده است که برخی مبلغان در عین حفظ سنت‌های اصیل حوزوی، به روش‌ها و ابزارهای نوین در بحث تبلیغ دین روی آورده و از این رهگذر، تبلیغ تاثیرگذارتری را ارائه دهند اما باید گفت این مسئله در دوران ما اهمیت ویژه‌ای دارد.

زادهوش با بیان اینکه شیوه‌های نوین تبلیغ، مجموعه‌ای ارزشمند برای حوزه‌های علمیه به شمار می‌روند، افزود: برنامه ریزی به منظور جمع آوری و نشر این روش‌ها امری ضروری به نظر می‌رسد به همین دلیل کمیسیون تخصصی تبلیغ دفتر تبلیغات اسلامی با همکاری نهادهایی چون جامعة المصطفی العالمیة، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، سازمان اوقاف و امور خیریه و معاونت تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه اقدام به طراحی و برگزاری جشنواره «نوآوری‌های تبلیغ دینی» کرده است.

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه آخرین فرصت ارسال مقالات را 28 اسفندماه سال جاری دانست و خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از 158 طرح در این زمینه به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

وی گفت: تمام مبلغان دینی می‌توانند برای ارسال طرح‌های نوآورانه خود به پایگاه اینترنتی این جشنواره مراجعه کنند ضمن اینکه محورهای مورد نظر نیز شامل نوآوری در شیوه‌ها و روش‌های تبلیغی، نوآوری در فضاسازی تبلیغی و نوآوری در محتوای تبلیغی است.

زادهوش در ادامه به دیگر برنامه‌های جشنواره نوآوری‌های تبلیغ دینی اشاره کرد و افزود: این جشنواره در اردیبهشت ماه سال آینده و در سالن همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی برگزار می‌شود که علاوه بر تقدیر از طرح‌های برتر در زمینه نوآوری‌های تبلیغی، از چهره‌های شاخص و مشهور این عرصه نیز تجلیل خواهد شد که در جشنواره امسال، آیت الله حائری شیرازی و حجج اسلام محسن قرائتی و راستگو انتخاب شده‌اند.

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه ابراز کرد: یکی دیگر از برنامه‌های جنبی این جشنواره، برپایی نمایشگاهی از طرح‌های نوین تبلیغی است که موارد ارائه شده در آن شامل طرح‌هایی است که قابلیت ارائه به عنوان روش‌های جدید تبلیغی را داشته و بر اساس نظر هیئت داوران انتخاب می‌شوند ضمن اینکه این طرح‌ها در آینده نزدیک و در قالب ویژه نامه‌ها و دوره آموزشی و به عنوان الگوهای تبلیغی مناسب در اختیار دیگر مبلغان قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/و۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول